Marketing at Universität Greifswald

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Greifswald

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Greifswald

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Play-What-You-Want-Preissetzung

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Auktionen

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Transaktionsbeziehungen
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Ökonomische Transaktion

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Nachfragen

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Phase einer Transaktion

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Transaktionsbedingungen
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Preis

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Transaktionen
1. Transaktionsbeziehung
2. Transaktionsbeginn
3. Transaktionsende

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Anbieter

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Transaktionsbeziehung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Auktionsarten (Verkäuferauktionen)

Your peers in the course Marketing at the Universität Greifswald create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Greifswald on StudySmarter:

Marketing

Play-What-You-Want-Preissetzung
Käufer hat volle Kontrolle über Preishöhe. Er spezifiziert den Preis, zu dem er das Produkt erwerben will 
Anbieter akzeptiert diesen Preis
Auch ein Preis von "0" ist möglich 

Marketing

Auktionen

Verkäuferauktionen
Nachfrager bieten innerhalb einer best. Frist mit einem Aufgebot um den Erhalt einer Ware 

Einkäuferauktion
Nachfrager schreibt Auftrag aus, für den dann Anbieter Preisgebote nennen

Marketing

Transaktionsbeziehungen
- B2B Business to Business 
    - Innerhalb der Wertschöpfungskette
    - am Ende der Wertschöpfungskette
- B2C Business to Consumer
- B2O Business to Organisation

Marketing

Ökonomische Transaktion
Involviert den Austausch von bereits produzierten Gütern an einem bestimmten Ort für eine vereinbarte Summe an Geld unter bestimmten Voraussetzungen/Bedingungen zwischen mindestens zwei (Vertrags-)Parteien.

- Gegenstand der Austauschbeziehung sind Transaktionsobjekte
- Akteure in einer Transaktion sind Transaktionspartner; Unterschieden in Produktanbieter und Produktnachfrager

Marketing

Nachfragen
Ist der Konsument/Käufer des Produktes; er entrichtet den Kaufpreis

- juristisch macht er i.d.R. nach §433 BGB das Angebot, Anbieter muss diesem nur zustimmen 

Marketing

Phase einer Transaktion
1. Anbahnung -> Informationsaustausch
2. Verhandlung -> Transaktionsbedingungen
3. Realisation -> Vertragsschluss 
4. Erfüllung -> Besitz-/Eigentumübergang; Bezahlung des Kaufpreises; (Nachbesserung / Erfüllung Garantie)

Marketing

Transaktionsbedingungen
- Preis
Rahmenbedingungen:
- Lieferzeitpunkt 
- Zahlungszeitpunkt
- Haftung

Marketing

Preis
ist der von einem Käufer zu einem bestimmten Zeitpunkt für eine bestimmte Menge eines spezifischen Wirtschaftsgutes an den Verkäufer zu entrichtender Geldbetrag

Marketing

Transaktionen
1. Transaktionsbeziehung
2. Transaktionsbeginn
3. Transaktionsende
1. Anbieter und Nachfrager stehen in einer Phase der Transaktion
2. Nachfrager bekundet Interesse an einer Transaktion
3. Jeder Transaktionspartner hat seine Transaktionspflicht erfüllt. Es bestehen keine Ansprüche mehr an den Transaktionspartner

Marketing

Anbieter
Ist, wer das Produkt gegenüber dem Endverbraucher vermarktet und den Kaufpreis erhält

Marketing

Transaktionsbeziehung
Transaktion besitzt einen prozessualen Charakter; umfasst alle Aktivitäten und Tätigkeiten der Transaktionspartner, die mit der konkreten Transaktion verbunden sind.

Marketing

Auktionsarten (Verkäuferauktionen)
- englische Auktion
- Vickery-Auktion
- Höchstpreisauktion
- California Auktion
- holländische Auktion

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Greifswald

Singup Image Singup Image

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing I at

IUBH Internationale Hochschule

Marketing || at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Westfälische Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Universität Greifswald overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Greifswald or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login