Marktforschung at Universität Graz

Flashcards and summaries for Marktforschung at the Universität Graz

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marktforschung at the Universität Graz

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Was ändert sich häufig?

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Was ist neben der zeitpunktbezogenen Analyse daher auch ständig notwendig?

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Was kann man mithilfe der zeitpunktbezogenen Analyse und der ständigen Marktbeobachtung eventuell vorausschätzen?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Was wird prinzipiell untersucht?

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Wie kann Marktforschung betrieben werden?

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Skizzieren Sie die Grafik "Methoden der Marktforschung"!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Wie wird die Primärforschung noch genannt?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

In welche zwei Rubriken kann man die einmalige Primärerhebung unterteilen?

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Wie kann die Befragung erfolgen?

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Beschreiben Sie die Vorteile der mündlichen Befragung (des persönlichen Interviews)!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Wo erhält man die meisten Informationen?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Skizzieren Sie die Grafik "Arten der Marktforschung"!

Your peers in the course Marktforschung at the Universität Graz create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Universität Graz on StudySmarter:

Marktforschung

Was ändert sich häufig?
Marktverhältnisse ändern sich häufig.

Marktforschung

Was ist neben der zeitpunktbezogenen Analyse daher auch ständig notwendig?
Neben der zeitpunktbezogenen Analyse ist daher die ständige Marktbeobachtung notwendig.

Marktforschung

Was kann man mithilfe der zeitpunktbezogenen Analyse und der ständigen Marktbeobachtung eventuell vorausschätzen?
Nur so kann man sie Entwicklung ("den Trend") rechtzeitig erkennen und eventuell vorausschätzen ("Marktprognose").

Marktforschung

Was wird prinzipiell untersucht?
-Merkmale der gegenwärtigen und der zukünftigen (potentiellen)  Abnehmer (Geschlecht, Alter, Beruf, Einkommen)
-Kaufmotive (Warum wird ein Gut gekauft? Wegen des Gebrauchwerts? Wegen der schönen Form? Wegen des Prestiges?)
-Reaktion der Abnehmer auf die absatzpolitischen Maßnahmen (Erhöht die Werbung den Bekanntheitsgrad des Produkts? Wird der Preis als günstig oder als überhöht empfunden?)
-Marktanteil (absolut- z.B. 40%; relativ- im Verhältnis zum stärksten Konkurrenten, z.B. wir haben 30%, der Konkurrent 20%- relativer Marktanteil 150%)
-Art und Ausmaß der Konkurrenz (Zahl der Konkurrenten, Preispolitik, Sortiment, Werbemaßnahmen)

Marktforschung

Wie kann Marktforschung betrieben werden?
Marktforschung kann auf unterschiedliche Arten betrieben werden.

Marktforschung

Skizzieren Sie die Grafik "Methoden der Marktforschung"!
Skizze

Marktforschung

Wie wird die Primärforschung noch genannt?
Die Primärforschung wird auch Feldforschung (Engl. viele research) genannt.

Marktforschung

In welche zwei Rubriken kann man die einmalige Primärerhebung unterteilen?
a) die Befragung
b) die Beobachtung und das Experiment

Marktforschung

Wie kann die Befragung erfolgen?
Die Befragung kann auf unterschiedliche Arten erfolgen:
-müdlich (persönlich)
-telefonisch
-schriftlich
-über das Internet

Jedes Vorgehen hat Vor- und Nachteile.

Marktforschung

Beschreiben Sie die Vorteile der mündlichen Befragung (des persönlichen Interviews)!
Vorteile der mündlichen Befragung (des persönlichen Interviews):
-hohe Antwortquote (Erreicht man die Person, die man befragen möchte, so bekommt man meist auch die Antwort.)
-Auch eine größere Zahl von Fragen kann vorgelegt werden, da der Interviewer das Interesse aufrecht erhält.
-Der Interviewer kann ergänzende Beobachtungen anstellen (z.B. ob schnell oder zögernd geantwortet wird, wie der Interviewte wohnt etc.).

Marktforschung

Wo erhält man die meisten Informationen?
Man erhält die meisten Informationen in einem persönlichen Interview.

Marktforschung

Skizzieren Sie die Grafik "Arten der Marktforschung"!
Skizze

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marktforschung at the Universität Graz

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marktforschung at the Universität Graz there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Graz overview page

Betriebswirtschaft- Sonstige Gesellschaftsformen

Betriebswirtschaft-Kapitalgesellschafteten

Klima und Vegetation von Europa

Betriebswirtschaft Personengesellschaften

Marktorientierung

Marketing - Markt und Marketingforschung at

Fachhochschule Dortmund

Marketing + Marktforschung 2. Semester at

Staatliche Studienakademie Riesa

Marketing / Marktforschung at

Westfälische Hochschule

Marktforschung (de Teffé) at

Cologne Business School

Forschung at

Private Hochschule Göttingen

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marktforschung at other universities

Back to Universität Graz overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marktforschung at the Universität Graz or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login