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Strategic and International Management
[Strategic Business Units]
1. Defnition
2. Four characteristics
3. Intent of the business segmentation?
1.) A SBU supplies goods or services for a distinct domain of activity (called "divisions" or "profit centers")
2.) > intended to serve an external market
> should have a well defined set of external competitors
> Should have sufficient (ausreichend) independence in deciding critical strategic actions
> Should become a genuine profit centre (totally accountable and responsible for its profitability)
3.) Provide the SBU general manager with almost complete independence from rest of the firm's businesses
Strategic and International Management
[Business Model]
> Definition
> Three essential elements?
= A business model describes a value proposition (Nutzendarstellung) for custormers and other participants, an arrangement of activities that produce this value and associated revenue and cost structures.
Essential elements:
Strategic and International Management
Organizational Behavior: Definition
Strategic and International Management
Organizational Citizenship Behavior (OCB)
Ein freiwilliges Verhalten am Arbeitsplatz, das sich positiv auf die Funktionsfähigkeit der Organisation auswirkt und im Rahmen des formalen Anreizsystems nicht explizit berücksichtigt wird
Strategic and International Management
Counterproductive Work Behavior (CWB):
Absichtliches Verhalten, das die legitimen Interessen einer Organisation verletzt, wobei es prinzipiell deren Mitglieder oder die Organisation als Ganzes schädigen kann
Strategic and International Management
Einstellung Definition
Eine Einstellung ist eine wertende Aussage oder Haltung (positiv oder negativ) gegenüber Objekten, Personen oder Ereignissen
Strategic and International Management
Job Involvement:
Der Grad, zu dem sich eine Person mit ihrem Job identifiziert, aktiv daran teilnimmt, und ihre Arbeitsleistung als wichtig für den eigenen Selbstwert ansieht
Strategic and International Management
Organizational Commitment:
Bindung an die Organisation
Der Grad, zu dem eine Person sich mit einer bestimmten Organisation und deren Zielen identifiziert und sich bemüht, Teil dieser Organisation zu bleiben
Strategic and International Management
Continuance Commitment
Bindung aus Notwendigkeit
Strategic and International Management
Normative Commitment
Bindung aus Pflichtgefühl
Strategic and International Management
Job Satisfaction
Arbeitszufriedenheit
Strategic and International Management
Konsequenzen von Arbeitszufriedenheit für die Organisation
Positive Auswirkungen bzgl.
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