Fachwirt für Marketing at Universität Frankfurt am Main

Flashcards and summaries for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Nennen die Plan-Bestandteile

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Wofür steht S in Smart und welches Ziel hat es?

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Wofür steht M in Smart und welches Ziel hat es?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Wofür steht A in Smart und welches Ziel hat es?

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Wofür steht R in SMART und welches Ziel hat es?

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Wofür steht T in SMART und welches Ziel?

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

WIE? 1. Marketingstrategien entwickeln?


This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Marktentwicklung analysieren, situationsgerecht Instrumente und
Formen der Marktforschung anwenden und daraus Schlussfolgerungen
ziehen? Wie?

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Marktforschungsplan, Welche 2 Nachteile gibt es?

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Welche Vorteilehat eine Marktforschung?

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Woher Marktinformationen aus Sekundärquellen?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Erkläre Marktinformationen durch Primärforschung!

Your peers in the course Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Fachwirt für Marketing

Nennen die Plan-Bestandteile

• Zielsetzung – SMART
• Planungsphase
• Umsetzung
• Kontrolle / Controlling

Fachwirt für Marketing

Wofür steht S in Smart und welches Ziel hat es?

Spezifisch

Fachwirt für Marketing

Wofür steht M in Smart und welches Ziel hat es?

Messbar

Angabe in messbaren Größen? (Zahlen)

Messbar

Fachwirt für Marketing

Wofür steht A in Smart und welches Ziel hat es?

Attraktiv

Ist das Ziel erstrebenswert?


Fachwirt für Marketing

Wofür steht R in SMART und welches Ziel hat es?

Realisierbar

Theoretisch, logisch, Ressourcen (VWL=Kapital, Boden, Arbeit,
Wissen)

Fachwirt für Marketing

Wofür steht T in SMART und welches Ziel?

Terminierbar

Zeitpunkt, Meilensteine (Teilziele)

Fachwirt für Marketing

WIE? 1. Marketingstrategien entwickeln?


1.1 Marktentwicklung analysieren, situationsgerecht Instrumente und
Formen der Marktforschung anwenden und daraus Schlussfolgerungen ziehen

Fachwirt für Marketing

Marktentwicklung analysieren, situationsgerecht Instrumente und
Formen der Marktforschung anwenden und daraus Schlussfolgerungen
ziehen? Wie?

• Informationsbedarf – ist der Markt vorhanden? ZG? Wettbewerb? > Bedarf ermitteln /
Absatzplanung / Wettbewerbsanalyse / Welche Nischen gibt es / Trend
• Marktforschungsplan
• Marktinformationen aus Sekundärquellen
• Marktinformationen durch Primärforschung
• Marktdaten und Informationen
• Prognosetechniken
• Kennzahlen zur Charakterisierung des Marktes
• Marktsegmentierung
• Zielgruppen und Kaufverhalten
• Marktforschungsbericht
• Präsentation der Marktforschungsergebnisse

Fachwirt für Marketing

Marktforschungsplan, Welche 2 Nachteile gibt es?

  • Marktforschung ist teuer
  • Dauer der Daten, kann dauern


Fachwirt für Marketing

Welche Vorteilehat eine Marktforschung?

professionelles Knowhow


Fachwirt für Marketing

Woher Marktinformationen aus Sekundärquellen?

öffentliche Bekanntmachung wie Förderdatenbanken

Google

Fachwirt für Marketing

Erkläre Marktinformationen durch Primärforschung!

ist das was wir selbst erforschen. 

Unterscheiden in 

Objektivität: Befragung ist ausführlicher

Realibilität

Briefing Kunde hat schon Erfahrung am Markt Richtung und Bezug der Daten

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Frankfurt am Main overview page

Marketing

Marketing

Marketing

Marketing

Marketing

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Fachwirt für Marketing at the Universität Frankfurt am Main or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login