Online Marketing at Universität Erlangen-Nürnberg

Flashcards and summaries for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Warum sind mobile Endgeräte prädestiniert für Gamification?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

WIe funktioniert Cookie-Tracking?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Was ist Affiliate-Marketing?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Animierte/ Dynamische Banner

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Wie sollten Anzeigen bei geringem Vertrauen in den Werbebetreibenden gestaltet sein?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Was ist Marketing-Analytics?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Was sind die 2 wichtigsten Formen des OM?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Warum ist OPM die effektivste Managementform?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Wie können die Standardformate der Display-Werbung gestaltet sein?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Wie nutzen Unternehmen Netnographie?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Welche Kombinationsmöglichkeiten gibt es in der Display-Werbung?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Arten von Cookies

Your peers in the course Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Online Marketing

Warum sind mobile Endgeräte prädestiniert für Gamification?
Aufgrund Mobilität, Größe, Vernetzung, etc

Online Marketing

WIe funktioniert Cookie-Tracking?
Hinterlegen eines Cookies beim Aufruf einer Seite durch den Seiteninhaber auf dem Rechner des User --> User kann nun von dem Cookie identifiziert werden

Online Marketing

Was ist Affiliate-Marketing?
Eine Kommunikations- und Vertriebspartnerschaft zwischen einem Merchant (=Anbieter) und einem Affiliate (=Vertriebspartner) mit dem Ziel Leads zu generieren und einen Geschäftsabschluss zu erzielen.

Online Marketing

Animierte/ Dynamische Banner
Inhalt des Banners verändert sich

Online Marketing

Wie sollten Anzeigen bei geringem Vertrauen in den Werbebetreibenden gestaltet sein?
Allgemein Gehalten

Online Marketing

Was ist Marketing-Analytics?
Sammlung, Management, Analyse von Daten, um Einblicke in die MArketingperformance zu gewinnen, die Effektivität von Marketingmaßnahmen zu optimieren und den ROI zu maximieren

Online Marketing

Was sind die 2 wichtigsten Formen des OM?
SEA, Display-Werbung

Online Marketing

Warum ist OPM die effektivste Managementform?
- Merchant nicht vollständig abhängig durch geringere Infoweitergabe - durch moderate und erfolgsbasierte Leistungsanreize können Merchants OPMs so steuern, dass sie Affiliates auswählen, die wertvolle Kunden liiefern

Online Marketing

Wie können die Standardformate der Display-Werbung gestaltet sein?
- Statische Banner - Animierte/ Dynamische Banner - Rich-Media Banner - Sticky Ads

Online Marketing

Wie nutzen Unternehmen Netnographie?
- Zugriff auf neue Datenformen (Kundenrezensionen, Aktivitäten in Sozialen Netzwerken) - Nutzung der Daten zur Entwicklung neuer Produkten, Kundenakquisition, Analyse Kundenzufriedenheit --> Achtung: Datenschutz

Online Marketing

Welche Kombinationsmöglichkeiten gibt es in der Display-Werbung?
Tandem Ad, Ad Bundle, Wallpaper

Online Marketing

Arten von Cookies
- First-Party-Cookie: Wird von Unternehmen erstellt und kann nur von diesem ausgelesen werden - Third-Party-Cookie: Wird von Werbeunternehmen/-netzwerken erstellt, die mit einer Internetseite wie Google verbunden sind. Dadurch kann das Nutzerverhalten über mehrere Seiten nachvollzogen werden

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg

Singup Image Singup Image

Marketing at

IUBH Internationale Hochschule

Marketing at

ZHAW - Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften

Marketing at

APOLLON Hochschule

Marketing at

Bremen

Marketing at

FFHS - Fernfachhochschule Schweiz

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Online Marketing at other universities

Back to Universität Erlangen-Nürnberg overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards