Online Marketing at Universität Erlangen-Nürnberg

Flashcards and summaries for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Wie äußert sich die Viralität von Information?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Zentrale Charakteristika von Social Media-Marketing

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Typen von Social Media
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

In welche Klassifikationen unterscheiden sich Soziale Medien?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Worum geht es bei der Kategorisierung von Social Media nach Verantwortung?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Kategorien von Verantwortung für Social Media

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Anwendungsformen von Social Media
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Ziele von Social Media-Marketing

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Wie hilft SM-Marketing bei der Kundenakquisition?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Was bedeutet Kundenbindung im SM-Marketing?

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Wie nutzen Unternehmen Netnographie?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Was ist Netnographie? (1)

Your peers in the course Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg on StudySmarter:

Online Marketing

Wie äußert sich die Viralität von Information?
Share-Funktion erleichtert das schnelle Teilen von Informationen --> Nutzer macht es einem größeren Netzwerk zugänglich

Online Marketing

Zentrale Charakteristika von Social Media-Marketing
- user-generated content - Virtuelle Präsenz Dritter - Interaktion - Viralität

Online Marketing

Typen von Social Media
- Blogs - Soziale Netzwerke - Gemeinschaftsprojekte (z.B. Wikipedia) - Inhalts-Communities (z.B. Foren) - Virtuelle Spielwelten - Virtuelle soziale Welten

Online Marketing

In welche Klassifikationen unterscheiden sich Soziale Medien?
- Soziale Präsenz (Intensitivität des Kontakts) - Informationsgehalt (Reichhaltigkeit des Informationsaustausches) - Selbstpräsentation (Nutzer kann ein eigenes Image von sich aufbauen)

Online Marketing

Worum geht es bei der Kategorisierung von Social Media nach Verantwortung?
Anteil an Kontrolle und Gestaltungshoheit über Marketingmaßnahmen in Social Media haben die Unternehmen

Online Marketing

Kategorien von Verantwortung für Social Media
Owned Media (vom Unternehmen erstellte und platzierte Inhalte, z.B. eigene SM.Acc) Paid Media (Einkauf von Inhalten, die Dritte erstellen, z.B. Gesponsorte Werbeanzeigen auf Facebook) Earned Media (Dritte erstellen Inhalte mit Bezug auf Unternehmen, die sowohl positiv als auch negativ sein können z.B. Blogposts, Kommentare)

Online Marketing

Anwendungsformen von Social Media
- Kommunikation - Kooperation - Teilen von Inhalten

Online Marketing

Ziele von Social Media-Marketing
- Kundenakquisition - Kundenbindung - Personalmarketing - Marktforschung Zur Erfüllung wichtig: Analyseinstrumente, Einbettung SM-Marketing in Unternehmen

Online Marketing

Wie hilft SM-Marketing bei der Kundenakquisition?
- Bewusstsein und Aufmmerksamkeit für Marke schaffen - Positive Einstellung bei Konsumemten schaffen

Online Marketing

Was bedeutet Kundenbindung im SM-Marketing?
Kontakt mit Kunden, Beschwerdemanagement

Online Marketing

Wie nutzen Unternehmen Netnographie?
- Zugriff auf neue Datenformen (Kundenrezensionen, Aktivitäten in Sozialen Netzwerken) - Nutzung der Daten zur Entwicklung neuer Produkten, Kundenakquisition, Analyse Kundenzufriedenheit --> Achtung: Datenschutz

Online Marketing

Was ist Netnographie? (1)
- Nutzung von öffentlich zur Verfügung stehend Infos zur Identifikation von Kundeninteressen und Entscheidungsstrukturen - Datensammeln in Foren oder Netzwerken - Verwendung von Crawlern - Meist Textdaten - Vorteile für eigene Produktentwicklung

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg

Singup Image Singup Image

Marketing at

Hochschule Furtwangen

Marketing at

Hochschule Niederrhein

Marketing at

TU München

Marketing at

ZHAW - Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften

Marketing at

APOLLON Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Online Marketing at other universities

Back to Universität Erlangen-Nürnberg overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Online Marketing at the Universität Erlangen-Nürnberg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login