Ethnographie d. Kommunikation at Universität Duisburg-Essen

Flashcards and summaries for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was ist schwache Teilnahme?

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was ist starke ​Teilnahme?​​​

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was bedeutet going native​?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was bedeutet coming home​?

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was sind die 4 Bereiche in denen sich Beobachtungen intensivieren lassen? 

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Erkläre Wiederholung als Intensivierung von Beobachtung

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Erkläre Mobilisierung als Intensivierung von Beobachtung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Erkläre Fokussierung als Intensivierung von Beobachtung

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Erkläre Perspektivenwechsel als Intensivierung von Beobachtung

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was bedeutet "getting in"?

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was bedeutet "getting on"?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Was ist Rapport

Your peers in the course Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Ethnographie d. Kommunikation

Was ist schwache Teilnahme?
Distanz zum Feld, reines Beobachten

Ethnographie d. Kommunikation

Was ist starke ​Teilnahme?​​​
Aktives teilnehmen im Feld 

Ethnographie d. Kommunikation

Was bedeutet going native​?
Forscher wird Teil des Feldes, geht im Feld auf und verliert Fähigkeit zu Differenzerfahrungen

Ethnographie d. Kommunikation

Was bedeutet coming home​?
Distanz und Objektivität zum Feld zurück gewinnen 

Ethnographie d. Kommunikation

Was sind die 4 Bereiche in denen sich Beobachtungen intensivieren lassen? 
Wiederholung, Mobilisierung, Fokussierung und Perspektivenwechsel

Ethnographie d. Kommunikation

Erkläre Wiederholung als Intensivierung von Beobachtung
- Feld zu verschiedene Zeitpunkten beobachten, Wiederholung durch Videoaufnahmen

Ethnographie d. Kommunikation

Erkläre Mobilisierung als Intensivierung von Beobachtung
- Ethnograph muss mobilisiert werden
- kann Ritualen folgen, in andere Länder reisen, verschiedenen Teilnehmern folgen (z.B. Lehrern durch den Alltag) etc. 

Ethnographie d. Kommunikation

Erkläre Fokussierung als Intensivierung von Beobachtung
- Grundlage für die Forschung, ergibt sich im Verlauf
- thematisch (z.B. Rituale)zeitlich (z.B. Rush-Hour)/ räumlich (z.B. Krankenhaus)/ personal (z.BAnästhesie)

Ethnographie d. Kommunikation

Erkläre Perspektivenwechsel als Intensivierung von Beobachtung
- Wechsel zwischen schwacher und stärker Teilnahme
- Perspektiven von Teilnehmern wechseln (z.B. Schüler und ​Lehrer) ​​​

Ethnographie d. Kommunikation

Was bedeutet "getting in"?
Ist der Forscher mit seinen Anliegen mit dem Feld kompatibel?
Ist er als Person akzeptabel? 

Ethnographie d. Kommunikation

Was bedeutet "getting on"?
- Etablierung und Aushandlung von Sozialbeziehungen im Feld
- Feld als eine Soziale Einheit: Innen vs. Außenperspektive

Ethnographie d. Kommunikation

Was ist Rapport
Das Verhältnis zwischen Forscher und Feld -> Forscher muss sich Anpassen (Kleidung, Sprache) um Vertrauen zu gewinnen 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen

Singup Image Singup Image

Medien & Kommunikation at

Technische Hochschule Köln

Kommunikation at

Universität Regensburg

Kommunikation at

Staatliche Studienakademie Riesa

Kommunikation und PR at

IUBH Internationale Hochschule

Kommunikation und PR at

IUBH Internationale Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Ethnographie d. Kommunikation at other universities

Back to Universität Duisburg-Essen overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Ethnographie d. Kommunikation at the Universität Duisburg-Essen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login