Absatzmarketing at Universität Duisburg-Essen

Flashcards and summaries for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Funktionaler Handel

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Copy Strategy

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Institutionaler Handel
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Definition Handel

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Arten von Kaufrisiko

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Einstellung 

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Nachteile Primärforschung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Arten von Aussagen

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Erfahrungseigenschaften

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Vertrauenseigenschaften

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Globale Umwelt 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Aktivierende Determinanten

Your peers in the course Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen on StudySmarter:

Absatzmarketing

Funktionaler Handel


- Jeder wirtschaftlich erwerbsstrebige Güteraustausch von Person zu Person durch die Übertragung von Verfügungsrechten

Absatzmarketing

Copy Strategy
▪ Consumer Benefit: Versprechen des Verbrauchernutzens
▪ Reason Why: Begründung des Versprechens
▪Tonality:Ausdrucksform,Stil und Ausstrahlung der Werbung

Absatzmarketing

Institutionaler Handel
Erfasst jenen Teilbereich des Güteraustausches zwischen den Organisationseinheiten der Wirtschaft , der von den darauf spezialisierten Betrieben durchgeführt wird.
- z.B. Groß- und Einzelhandelsbetriebe
- Berufsmäßige Erwerbstätigkeit von auf den Güteraustausch spezialisierten Unternehmungen

Absatzmarketing

Definition Handel
Handel ist jeder wirtschaftliche erwerbsstrebige Güteraustausch von Person zu Person durch die Übertragung von Verfügungsrechten

Absatzmarketing

Arten von Kaufrisiko
-Finanzielles Risiko
-Technisches/Funktionales Risiko
-Gesundheitliches Risiko
-Soziales Risiko

Absatzmarketing

Einstellung 
Innere Bereitschaft eines Individuums auf bestimmte Stimuli der Umwelt zu reagieren 
Umfasst drei Komponenten:
-Fühlen (affektiv)
-Denken (kognitiv) 
-Handlungsabsicht (konativ)

Absatzmarketing

Nachteile Primärforschung
-Kostenintensiv
-Zeitintensiv
-manche Daten können nicht erhoben werden 

Absatzmarketing

Arten von Aussagen
-Deterministische Aussage
-Stochastische Aussage
-Tendenzielle Aussage
-Quasi-Stochastische-Aussage

Absatzmarketing

Erfahrungseigenschaften
Nach dem Kauf feststellbar
-z.B. Geschmack von Obst 

Absatzmarketing

Vertrauenseigenschaften

Weder vor, noch nach dem Kauf feststellbar
-z.B. Ökologischer Anbau von Obst

Absatzmarketing

Globale Umwelt 

Faktoren die alle Wirtschaftsstufen in einem Markt gleichermaßen betreffen
- z.B. Politik, Natur, Kultur, Gesellschaft, Rechtsordnung, Technik

Absatzmarketing

Aktivierende Determinanten
Innere Erregungszustände, die den Organismus mit Energie versorgen und ihn in einen Zustand der Leistungsbereitschaft und Leistungsfähigkeit versetzen

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Duisburg-Essen overview page

Personalmanagement

Wirtschaftsrechr

Marketing

Recht

E-Business Grundlagen

Planung und Organisation

Einführung in die Betriebswirtschaftslehre

Grundlagen des Marketings

Einführung in die VWL

Marketing Channel Management

Marketing at

Hochschule für angewandtes Management

Marketing at

Technische Hochschule Aschaffenburg

Marketing at

TU Berlin

Marketing at

Duale Hochschule Baden-Württemberg

Marketing at

IUBH Internationale Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Absatzmarketing at other universities

Back to Universität Duisburg-Essen overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Absatzmarketing at the Universität Duisburg-Essen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards