Marketing at Universität Bremen

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bremen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Bremen

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Kognitive Reizwirkungen 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

nach innen gerichtete Unternehmensperspektive 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

  • Emotionen fördern die Kognitive Informationsverarbeitung 
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

High Involvement - Käufe 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Marketing Definition 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Paradigma des Kaufverhaltens

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Aufgaben des Marketings 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Marketingziele 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Es gibt zwei Arten der Marketingsicht 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Marketing-mix (4-p's) 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

nach außen gerichtete Marketingsicht 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Situationsanalyse 

Your peers in the course Marketing at the Universität Bremen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bremen on StudySmarter:

Marketing

Kognitive Reizwirkungen 

  • gedankliche Konflikte,Provokationen sowie Wiedersprüche, die die Informationsverarbeitung stimulieren 

Marketing

nach innen gerichtete Unternehmensperspektive 

  • sämtliche Prozesse die für die Umsetzung einer Marktorientierten erforderlich sind  
  • -> Marketing Management 

Marketing

  • Emotionen fördern die Kognitive Informationsverarbeitung 
  • Informationsüberlastung der Nachfrager 
  • Emotionen als zusätzliche Verankerung im Gedächtnis

Marketing

High Involvement - Käufe 

  • ist für den Konsumenten sehr wichtig; gewisses Risiko für den Konsumenten; viel Zeit und Energie für die Auswahl von Produktalternativen 

Marketing

Marketing Definition 

  • Marketing ist die bewusst marktorientierte Führung des gesamten Unternehmens 
  • -> Marktorientierte Unternehmensführung :


  •  1) Marketing als Leitbild des Managements 
  •  2) Marketing als gleichberechtigte Unternehmensfunktion 

Marketing

Paradigma des Kaufverhaltens

- Wer kauft ? - Kaufakteure, Kaufentscheidungsträger

- Was ? - Kaufobjekte 

- Warum? - Kaufmotive 

- Wie ? - Kaufentscheidungsprozesse,- Praktiken

- Wie viel? - Kaufmenge

- Wann? - Kaufzeitpunkt, Kaufhäufigkeit 

- Wo bzw. bei wem ? - Einkaufsstätten-, Lieferantenwahl 


Marketing

Aufgaben des Marketings 

  • Kundennutzen generieren ("creating") 
  • Kommunikation ("communication)
  • vertreiben ("delivering") 

Marketing

Marketingziele 

Festlegung Marktetingziele bei Beachtung der Unternehmensziele, ökonomischen Zielen, Psychographischen Ziel und ökologischen Ziel

Marketing

Es gibt zwei Arten der Marketingsicht 

  1. die nach außen gerichtete Markt-Perspektive (Bedürfnisse der Nachfrager gedeckt)
  2. die nach innen gerichtete Unternehmens-Perspektive (Entscheidungsprozesse des Anbieters entspricht)

Marketing

Marketing-mix (4-p's) 

  1. Product (Programmpolitik)
  2. Price (Preispolitik) 
  3. Place (Distributionspolitik) 
  4. Promotion (Kommunikationspolitik)


- In der Dienstleistungsbranche unteranderem noch :

  1. People (Personal)
  2. Proceses (Erstellungsprozess) 

Marketing

nach außen gerichtete Marketingsicht 

  • definiert die Anforderungen damit das Unternehmen Marktorientiert ist 

Marketing

Situationsanalyse 

  • sammeln relevanter Informationen über Ausgangssituation 
  • -> Die resultierenden Chancen und Risiken sind den Stärken und schwächen gegenüber zu stellen (SWOT-Analyse) 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bremen

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Universität Bremen there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Bremen overview page

Rechnungswesen und Abschluss

Analyse von Wirtschaftsdaten

Produktion und Logistik

Mikroökonomie

Statistik

Europäisches und öffentliches Wirtschaftsrecht I

Betriebliche Informationssysteme

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing || at

IUBH Internationale Hochschule

Marketing 1 at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Westfälische Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Universität Bremen overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Bremen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login