Marketing at Universität Bochum

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bochum

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Bochum

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Wenn sich Konsumenten ausschließlich aufgrund eines gestiegenen Preises für ein Produkt oder eine Dienstleistung entscheiden, spricht man von welchem Effekt?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Sie stehen an der Kasse und haben alle Produkte im Einkaufswagen –fast! Da sehen Sie einen Riesenstapel mit Ihrem Lieblingsschokoriegel. Sie greifen zu. Welche Art der Kaufentscheidung ist das?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

„Das Auto hat ABS und Seitenairbags serienmäßig.“ –Auf welche Verkaufsform setzt dieser Verkäufer?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Nicht nur in der Seefahrt, auch im Marketing spielen „Anker“ eine entscheidende Rolle. Welche ist das?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

2 Sichten des Marketings

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

3 Definitionen des Marketingbegriffs

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Klassische Media-Werbung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Produkttypen

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Abgrenzungen des relevanten Marktes (Kriterien)

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

4 P‘s im Marketing

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Analytischer Ansatz der Budgetierung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Mobile-Marketing

Your peers in the course Marketing at the Universität Bochum create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Marketing

Wenn sich Konsumenten ausschließlich aufgrund eines gestiegenen Preises für ein Produkt oder eine Dienstleistung entscheiden, spricht man von welchem Effekt?
Veblen-Effekt

Marketing

Sie stehen an der Kasse und haben alle Produkte im Einkaufswagen –fast! Da sehen Sie einen Riesenstapel mit Ihrem Lieblingsschokoriegel. Sie greifen zu. Welche Art der Kaufentscheidung ist das?
Impulsive Kaufentscheidung

Marketing

„Das Auto hat ABS und Seitenairbags serienmäßig.“ –Auf welche Verkaufsform setzt dieser Verkäufer?
Character Selling

Marketing

Nicht nur in der Seefahrt, auch im Marketing spielen „Anker“ eine entscheidende Rolle. Welche ist das?
Die Entscheidungsfindung beim Kauf

Marketing

2 Sichten des Marketings
-unternehmensexterner Sicht -unternehmensinterner Sicht

Marketing

3 Definitionen des Marketingbegriffs
• Aktivitätsorientiert • Beziehungsorientiert • Führungsorientiert

Marketing

Klassische Media-Werbung
• Printwerbung • Radiowerbung • Fernseh-/Kinowerbung

Marketing

Produkttypen
• Sachgüter - Konsumgüter - Industriegüte • Dienstleistungen - Konsumtive Dienstleistungen - Investive Dienstleistungen

Marketing

Abgrenzungen des relevanten Marktes (Kriterien)
- Anbieter - Produkte - Nachfrage - Bedürfnisse

Marketing

4 P‘s im Marketing
•Product (Produktentscheidungen) •Promotion (Kommunikationsentscheidungen) •Price (Preisentscheidungen) •Place (Vertriebsentscheidungen)

Marketing

Analytischer Ansatz der Budgetierung
Explizite Modellierung des Zusammengangs zwischen dem Kommunikationsbudget und den entsprechenden Zielgrößen (wie z.B. Bekanntheitsgrad oder Absatz) weitere Unterscheidung ob sie statischer oder dynamischer Natur sind

Marketing

Mobile-Marketing
Durchführung von Marketingaktivitäten über mobile Endgeräte Push- vs. Pull-Prinzip + Ortsunabhängig + Erreichbarkeit + Personalisierung + Interaktivität + Lokalisierbarkeit - Reaktanz

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bochum

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Universität Bochum there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Bochum overview page

SpoMed MC Fragen

Sem Sportmedizin 5 Begriffe

Sportmedizin Fragen

Sportmedizin Seminar

Sportmedizin

Bewegungswissenschaft

Schwimmen

Methodenlehre 1

Sportpädagogik

Methodenlehre

Sportpsychologoe

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

marketing at

Hochschule Reutlingen

marketing at

Westfälische Hochschule

marketing at

Hochschule Kempten

MARKETING at

Hochschule für angewandtes Management

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Universität Bochum overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Bochum or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards