Marketing at Universität Bochum

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bochum

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Bochum

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Wenn sich Konsumenten ausschließlich aufgrund eines gestiegenen Preises für ein Produkt oder eine Dienstleistung entscheiden, spricht man von welchem Effekt?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

„Das Auto hat ABS und Seitenairbags serienmäßig.“ –Auf welche Verkaufsform setzt dieser Verkäufer?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Sie stehen an der Kasse und haben alle Produkte im Einkaufswagen –fast! Da sehen Sie einen Riesenstapel mit Ihrem Lieblingsschokoriegel. Sie greifen zu. Welche Art der Kaufentscheidung ist das?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Nicht nur in der Seefahrt, auch im Marketing spielen „Anker“ eine entscheidende Rolle. Welche ist das?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

2 Sichten des Marketings

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

3 Definitionen des Marketingbegriffs

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Abgrenzungen des relevanten Marktes (Kriterien)

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Kriterien für Unterscheidung von Märkten

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Akteure auf einem Markt

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

4 P‘s im Marketing

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Definition eines Produktes

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Produktlebenszyklus

Your peers in the course Marketing at the Universität Bochum create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bochum on StudySmarter:

Marketing

Wenn sich Konsumenten ausschließlich aufgrund eines gestiegenen Preises für ein Produkt oder eine Dienstleistung entscheiden, spricht man von welchem Effekt?
Veblen-Effekt

Marketing

„Das Auto hat ABS und Seitenairbags serienmäßig.“ –Auf welche Verkaufsform setzt dieser Verkäufer?
Character Selling

Marketing

Sie stehen an der Kasse und haben alle Produkte im Einkaufswagen –fast! Da sehen Sie einen Riesenstapel mit Ihrem Lieblingsschokoriegel. Sie greifen zu. Welche Art der Kaufentscheidung ist das?
Impulsive Kaufentscheidung

Marketing

Nicht nur in der Seefahrt, auch im Marketing spielen „Anker“ eine entscheidende Rolle. Welche ist das?
Die Entscheidungsfindung beim Kauf

Marketing

2 Sichten des Marketings
-unternehmensexterner Sicht
-unternehmensinterner Sicht

Marketing

3 Definitionen des Marketingbegriffs
• Aktivitätsorientiert
• Beziehungsorientiert
• Führungsorientiert

Marketing

Abgrenzungen des relevanten Marktes (Kriterien)
– Anbieter
– Produkte
– Nachfrage
– Bedürfnisse

Marketing

Kriterien für Unterscheidung von Märkten
– nach Richtung der Transaktion (Beschaffung- und Absatzmärkte)

– nach Gütern (Konsumgütermärkte, Industriegütermärkte, Märkte für Dienstleistungen)

– nach Machtverteilung (Käufermärkter, Verkäufermärkte)

– nach regionaler Ausdehnung (regionale Märkte, Ländermärkte, internationale Märkte, globale Märkte)

Marketing

Akteure auf einem Markt
• Nachfrager
• Anbieter
• Vertriebspartner
• Staatliche Einrichtungen
• Interessentenvertretungen

Marketing

4 P‘s im Marketing
•Product (Produktentscheidungen)
•Promotion (Kommunikationsentscheidungen)
•Price (Preisentscheidungen)
•Place (Vertriebsentscheidungen)

Marketing

Definition eines Produktes
Unterscheidung in drei Begriffsverständinisse:
– substanzieller Produktbegriff
– erweiterter Produktbegriff
– generische Produktbegriff

=> Produkt = Bündel von Eigenschaften, das auf die Schaffung von Kundennutzen (jedweder Art) abzielt.

Marketing

Produktlebenszyklus
– Einführung
– Wachstum
– Reife/Sättigung
– Degeneration

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bochum

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Sports Science at the Universität Bochum there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Bochum overview page

Schwimmen

Sportgeschichte

Methodenlehre 1

Bewegungswissenschaft

Sportsoziologie

Sportmedizin

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Bochum or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback