Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at TU München

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Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

When does an action potential begin ? 

Select the correct answers:

  1. When Sodium-ions enter the membrane, depolarzsing the cell 

  2. When signal increases through the axon thanks to myelination

  3. When an excitatory input depolarises the cell to – 70 millivolts 

  4. When a stimulus is strong enough to inhibit cell 

  5. When a Potassium-ions flow out of the membrane, polarising the cell. 

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

Which measurement was used to determine the development of semantic memory in old infants? 

Select the correct answers:

  1. Elicited imitation paradigm

  2. Stimulus differentation 

  3. Reaction time

  4. Facial expression

  5. Orientation reaction

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

Welche Aussagen treffen beim Lernen am Modell A. Bandura zu?

Select the correct answers:

  1. beim Lernen am Modell werden ganze Verhaltensmuster übernommen

  2. beim Lernen am Modell ist eine Verbindung vom Behaviourismus und Kognitivismus

  3. beim Lernen am Modell werden vor allem Einstellungen von Subjektiv bedeutsamen Modellen übernommen

  4. die Grundlage für das Lernen am Model sind Spiegelneurone

  5. das Lernen am Modell umfasst eine Aneignungsphase und eine Anführungsphase

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

the selective use of psychosocial mechanisms that allow an individual to transgress moral standards (using performance enhancing drugs) without experiencing negative effect (e.g. guilt) is termed

Select the correct answers:

  1. Moral disengagement

  2. Principle conscience

  3. Moral action

  4. Individualism

  5. External control

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

the motive to achieve success is related to which of the following emotions?

Select the correct answers:

  1. pride

  2. shame

  3. happiness

  4. disenchantment

  5. sadness

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

the most influential social agents during adolescence are

Select the correct answers:

  1.  peers

  2. siblings

  3. younger brothers

  4. coaches

  5. parents

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

attribution focuses on

Select the correct answers:

  1. How individuals explain their success and  failure

  2. How individuals explain their strivings

  3. How individuals explain their personal biases

  4. How groups explain their personality attributes

  5. None of the above

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

Kohlbergs stages of moral development operate at three broad hierarchical levels starting with

Select the correct answers:

  1. a focus on self, then others, and then both

  2. a focus on others, them self and others, and then self

  3. a focus on what is in it for me, then avoiding being found out, them these are the rules to which we must abide

  4. a focus on self only

  5. a focus on peer development

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

welche Bedeutung haben didaktische Modelle?

Select the correct answers:

  1. sie helfen beim Planen von Lehr-Prozessen,

  2. sie helfen die Rahmenbedingungen von Lehr-Lern-Prozessen zu systematisieren

  3. sie helfen bei der Auswertung von Lehr-Prozessen

  4. Sie helfen bei der Begründung von Sinnzuschreibungen (Warum?) bei Lehr-Lernprozessen

  5. sie helfen Ziele, Methoden und Inhalte bei Lehr-Lernprozessen aufeinander abzustimmen

Exemplary flashcards for Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz at the TU München on StudySmarter:

perception is

Select the correct answers:

  1. a construction process

  2. based on verbal encoding

  3. comparable to copying data onto a computer

  4. a precise projection of the external stimuli onto mental representations

  5. a disorted reflection of reality

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welche Aussagen treffen bei der Gesundheitserziehung zu?

Select the correct answers:

  1. Gesundheiterziehung (GE) ist ein intentionaler Prozess

  2. Ziel der GE ist es Kompetenzen zu vermitteln.

  3. GE zielt auf den ganzen Menschen ab

  4. GE zielt v.a. auf die Vermittlung von Gesundheitswissen

  5. GE setzt nur an den Lebensbedingungen an

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Welche Aussagen treffen auf den Entwicklungsbegriff zu ? 

Select the correct answers:

  1. Entwicklung vollzieht sich ein Leben lang

  2. Entwicklung umfasst die Sozialisation 

  3. Entwicklung ist ein Überbegriff für Reifungsprozesse 

  4. Entwicklung endet im Erwchsenenealter

  5. Lernen ist ein Überbegriff für Entwicklung

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Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

When does an action potential begin ? 

  1. When Sodium-ions enter the membrane, depolarzsing the cell 

  2. When signal increases through the axon thanks to myelination

  3. When an excitatory input depolarises the cell to – 70 millivolts 

  4. When a stimulus is strong enough to inhibit cell 

  5. When a Potassium-ions flow out of the membrane, polarising the cell. 

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Which measurement was used to determine the development of semantic memory in old infants? 

  1. Elicited imitation paradigm

  2. Stimulus differentation 

  3. Reaction time

  4. Facial expression

  5. Orientation reaction

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

Welche Aussagen treffen beim Lernen am Modell A. Bandura zu?

  1. beim Lernen am Modell werden ganze Verhaltensmuster übernommen

  2. beim Lernen am Modell ist eine Verbindung vom Behaviourismus und Kognitivismus

  3. beim Lernen am Modell werden vor allem Einstellungen von Subjektiv bedeutsamen Modellen übernommen

  4. die Grundlage für das Lernen am Model sind Spiegelneurone

  5. das Lernen am Modell umfasst eine Aneignungsphase und eine Anführungsphase

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

the selective use of psychosocial mechanisms that allow an individual to transgress moral standards (using performance enhancing drugs) without experiencing negative effect (e.g. guilt) is termed

  1. Moral disengagement

  2. Principle conscience

  3. Moral action

  4. Individualism

  5. External control

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the motive to achieve success is related to which of the following emotions?

  1. pride

  2. shame

  3. happiness

  4. disenchantment

  5. sadness

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the most influential social agents during adolescence are

  1.  peers

  2. siblings

  3. younger brothers

  4. coaches

  5. parents

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attribution focuses on

  1. How individuals explain their success and  failure

  2. How individuals explain their strivings

  3. How individuals explain their personal biases

  4. How groups explain their personality attributes

  5. None of the above

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

Kohlbergs stages of moral development operate at three broad hierarchical levels starting with

  1. a focus on self, then others, and then both

  2. a focus on others, them self and others, and then self

  3. a focus on what is in it for me, then avoiding being found out, them these are the rules to which we must abide

  4. a focus on self only

  5. a focus on peer development

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

welche Bedeutung haben didaktische Modelle?

  1. sie helfen beim Planen von Lehr-Prozessen,

  2. sie helfen die Rahmenbedingungen von Lehr-Lern-Prozessen zu systematisieren

  3. sie helfen bei der Auswertung von Lehr-Prozessen

  4. Sie helfen bei der Begründung von Sinnzuschreibungen (Warum?) bei Lehr-Lernprozessen

  5. sie helfen Ziele, Methoden und Inhalte bei Lehr-Lernprozessen aufeinander abzustimmen

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

perception is

  1. a construction process

  2. based on verbal encoding

  3. comparable to copying data onto a computer

  4. a precise projection of the external stimuli onto mental representations

  5. a disorted reflection of reality

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

welche Aussagen treffen bei der Gesundheitserziehung zu?

  1. Gesundheiterziehung (GE) ist ein intentionaler Prozess

  2. Ziel der GE ist es Kompetenzen zu vermitteln.

  3. GE zielt auf den ganzen Menschen ab

  4. GE zielt v.a. auf die Vermittlung von Gesundheitswissen

  5. GE setzt nur an den Lebensbedingungen an

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

Welche Aussagen treffen auf den Entwicklungsbegriff zu ? 

  1. Entwicklung vollzieht sich ein Leben lang

  2. Entwicklung umfasst die Sozialisation 

  3. Entwicklung ist ein Überbegriff für Reifungsprozesse 

  4. Entwicklung endet im Erwchsenenealter

  5. Lernen ist ein Überbegriff für Entwicklung

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