Marketingplanung at TU Dortmund

Flashcards and summaries for Marketingplanung at the TU Dortmund

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketingplanung at the TU Dortmund

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Potentialbezogene Marketingziele 

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Markterfolgsbezogene Marketingziele 

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Wirtschaftliche Marketingziele
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Steakholder-Analyse

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Analysemethoden für Globale Umweltfaktoren (=Makro-Umwelt)

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Analysemethoden für den Markt (=Mikro-Umwelt)

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Analysemethoden für die Situation des Unternehmens
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Wertschöpfungskette

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Benchmarking (Ablauf)

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

SWOT-Analyse

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Formulierung von Strategien/Strategische Leitfragen
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Marketingziele (3 Dimension)

Your peers in the course Marketingplanung at the TU Dortmund create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketingplanung at the TU Dortmund on StudySmarter:

Marketingplanung

Potentialbezogene Marketingziele 
• schaffen Potential für Erfolg (geringen bis keinen Profit)
• Bekanntheitsgrad des Unternehmens
• Image des Unternehmens
• Kundenzufriedenheit 

Marketingplanung

Markterfolgsbezogene Marketingziele 
• man setzt Indikatoren für den Erfolg
• Absatz
• Kundenloyalität
• Kauffrequenz

Marketingplanung

Wirtschaftliche Marketingziele
• betriebswirtschaftliche Wirkungsanalyse
• Umsatz
• Gewinn
• Marketingkosten

Marketingplanung

Steakholder-Analyse
Stakeholder sind alle Menschen, die ein Interesse am Ausgang des Projektes haben, egal ob sie daran mitarbeiten, davon in irgendeiner Weise betroffen sind, oder einfach nur ein Interesse am Ausgang haben

Marketingplanung

Analysemethoden für Globale Umweltfaktoren (=Makro-Umwelt)
• Frühwarnsysteme
• Prognoseverfahren
• Szenariotechniken

Marketingplanung

Analysemethoden für den Markt (=Mikro-Umwelt)
• Methoden der Marktforschung
• Porter‘s 5 Forces
• Modell der strategischen Gruppen

Marketingplanung

Analysemethoden für die Situation des Unternehmens
• Analyse der Wertschöpfungskette
• Benchmarking
• Konsistenzmatrix der Wettbewerbsvorteile
• SWOT-Analyse

Marketingplanung

Wertschöpfungskette
• Stellt die Stufen der Produktion als eine geordnete Reihe von Tätigkeiten dar
Primäraktivitäten sind die Tätigkeiten, die einen direkten wertschopfenden Beitrag zur Erstellung eines Produktes oder einer Dienstleistung haben
Unterstützungsaktivitäten sind Tätigkeiten, die für die Ausübung der primären Aktivitäten die notwendige Voraussetzung sind

Marketingplanung

Benchmarking (Ablauf)
1. Festlegung der Untersuchungseinheiten, der zu erhebenden Daten und der Benchmarking-Partner
2. Erhebung der relevanten Daten
3. Vergleich der Kennzahlen
4. Analyse der Erfolgsgründe überlegener Prozesse (Best Practices der Vergleichsunternehmen)
5. Definition der Soll-Prozesse auf Basis der identifizierten Best Practices
6. Umsetzung und Kontrolle der Maßnahmen

Marketingplanung

SWOT-Analyse
Chancen, Risiken, Stärken, Schwächen

Marketingplanung

Formulierung von Strategien/Strategische Leitfragen
Strategische Marketingziele und Zielgruppen der Marketingstrategie
Kundennutzung und Positionierung gegenüber dem Wettbewerb
Innovationsorientierung
• Management der Kundenbeziehungen
Wettbewerbs und Kooperationsverhalten
• Grundsätzliche Gestaltung des Marketingmix

Marketingplanung

Marketingziele (3 Dimension)
Potentialbezogene, Markterfolgsbezogene und Wirtschaftliche Marketingziele

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketingplanung at the TU Dortmund

Singup Image Singup Image

Marketing at

TU München

Marketing at

Hochschule Aschaffenburg

Marketing at

TU München

Marketing at

Fachhochschule Oberösterreich

Marketing at

FFHS - Fernfachhochschule Schweiz

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketingplanung at other universities

Back to TU Dortmund overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketingplanung at the TU Dortmund or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login