Digitial Media at TU Darmstadt

Flashcards and summaries for Digitial Media at the TU Darmstadt

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Digitial Media at the TU Darmstadt

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Zweiseitige Marktbezieheung eines Verlages

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Verpflichtung eines Verlages

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Womit verdienen Verlage Geld

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Wesentliches Merkmal vieler Medienprodukte?

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Zentraler Aspekt des Managements der Musikindustrie

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Urheberrecht von Musikstücken

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Wiedergabe/ Tonträgerhandel,

Dritte Wertschöpfungsstufe

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Print on Demand

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Offsetdruck

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Die Digitalisierung der Wertschöpfungskette führt zu?

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Risiken der Digitalisierung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

was ist ein Verlag

Your peers in the course Digitial Media at the TU Darmstadt create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Digitial Media at the TU Darmstadt on StudySmarter:

Digitial Media

Zweiseitige Marktbezieheung eines Verlages

1. Autoren:
-Wollen eine Verbreitung des Werkes
-Wollen Erlöse erzielen
2. Leser:
-Will ein "Problem" gelöst haben
-Will das perfekte Buch für sein Problem
-Will nicht viel lesen müssen, um sein Problem zu lösen

Digitial Media

Verpflichtung eines Verlages

Der Verlag verpflichtet sich das/ein Werk auf eigene Rechnung zu vervielfältigen und zu verbreiten. Somit liegt das unternehmerische Risiko beim Verlag.

Digitial Media

Womit verdienen Verlage Geld

- Verkauf 

- Werbung

-Verleih => Lesezirkel

-Streaming 

-Abo-Modelle

-Druckkostenzuschüsse

-Lesung

-Open Access Gebühren

-Subventionen



Digitial Media

Wesentliches Merkmal vieler Medienprodukte?

Der Aktualitätsgrad muss stets hoch sein

Digitial Media

Zentraler Aspekt des Managements der Musikindustrie

Wirtschaftliche Verwertung von Rechten an Musikprodukten

Digitial Media

Urheberrecht von Musikstücken

Die Verwertungsrechte liegen zunächst bei den kreativen Schöpfern eines Musikwerks

Digitial Media

Wiedergabe/ Tonträgerhandel,

Dritte Wertschöpfungsstufe

der Vertrieb der Tonträger über die verschiedenen Handelsstufen

Digitial Media

Print on Demand

  • Grund für den Wandel: PoD ist günstiger geworden
  • PoD besitzt hohe, lineare variable Kosten
  • Bei PoD werden die Bücher direkt am Kundenstandort gedruckt (folglich sind auch Ländergrenzen kein Thema mehr)
    • geringere Lagerkosten, geringe bis keine Transportkosten
    •  dafür sind dezentralisierte Druckereien notwendig
    • durch die Digitalisierung ist ebenfalls der Druck von kurzen Büchern rentabel/ attraktiv geworden


Digitial Media

Offsetdruck

  • Offsetdruck ist frühere Druckvariante für hohe Auflagen an Büchern, die gelagert werden
  • Offset besitzt hohe Fixkosten und geringe variable Kosten
  • PoD ist Günstiger

Digitial Media

Die Digitalisierung der Wertschöpfungskette führt zu?

  • neuen Geschäftsmodellen => z.B. Datenbanken, Lexikon-Abos usw.
  • neuen Produkten => E-Books
  • neuen Dienstleistungen z.B. für Autoren

Digitial Media

Risiken der Digitalisierung

  • Raubkopien (früher: Copyshop) → Schutz z.B. durch neue Geschäftsmodelle wie bei iTunes
  •  Self-Publishing / Wikipediarisierung
  • Amazon
  • Open Access-Bewegung (wissenschaftliche Artikel, die aus öffentlichen Geldern bezahlt werden sollen auch öffentlich frei zugänglich sein)


Digitial Media

was ist ein Verlag

  • ein Medienunternehmen, das Medien (Intellectual Property) sowie Informationen vervielfältigt und verbreitet/bereitstellt.
  • Aufbereiter von Medien
  • Aktive auswahl von Content, nicht nur " durchleiten" = "Verlegerische Verantwortung"
  • Vermittler zwischen Sender und Empfänger von Inhalten

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Digitial Media at the TU Darmstadt

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Digitial Media at the TU Darmstadt there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to TU Darmstadt overview page

Entwicklungspsychologie

Kommunikationspsychologie

Projektmanagement i.t. Age o. dig. Transformation

Geschäftsprozesse und Unternehmensmodellierung

Projektfinanzierung

Wirtschaftsgeographie

allgemeine psychologie i

Pädagogische Psychologie

Stadtökonomie

Digitale Medien 1 at

Universität Würzburg

Digitale Medien 2 at

Universität Würzburg

Digital Media & Business at

LMU München

Digitale Medien at

Universität Osnabrück

Digitale Medien 1 at

Universität Würzburg

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Digitial Media at other universities

Back to TU Darmstadt overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Digitial Media at the TU Darmstadt or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login