Grundlagen des Marketing at TU Chemnitz

Flashcards and summaries for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Marketing

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Konsument

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Konsumentenverhaltensforschung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Erklärungsmodelle

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Hypothetische/ theoretische Konstrukte

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Marktforschung

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Befragung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Beobachtung

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Produkttest 

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Markttest 

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Panel
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Marktsegmentierung

Your peers in the course Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz on StudySmarter:

Grundlagen des Marketing

Marketing
Im Sinne einer marktorientierten Unternehmensführung kennzeichnet die Ausrichtung aller relevanten Unternehmensaktivitäten auf die Wünsche und Bedürfnisse der Anspruchsgruppen.

Marketing ist ein Prozess im Wirtschafts- und Sozialgefüge, durch den Einzelpersonen und Gruppen ihre Bedürfnisse und Wünsche befriedigen, indem sie Produkte und andere Dinge von Wert erzeugen, anbieten und miteinander tauschen.

Marketing is the activity, set of institutions and processes (1) for creating, communicating, delivering, (2) and exchanging (3) offerings that have value (4) for customers, clients, partners and society at large (5)

Grundlagen des Marketing

Konsument
Ist der Käufer und Letztverbraucher von wirtschaftlichen Gütern

Grundlagen des Marketing

Konsumentenverhaltensforschung
ist die verhaltenswissenschaftliche Auseinandersetzung mit dem Kauf- und Konsumentenverhalten der Konsumenten

Grundlagen des Marketing

Erklärungsmodelle
dienen dazu, Gesetzmäßigkeiten der Verbindung von Input und Output im Prozess, im konkreten Falle die des Kaufprozesses, aufzuzeigen

bekannte modelle:
- S-R-Modell
- S-O-R-Modell

Grundlagen des Marketing

Hypothetische/ theoretische Konstrukte
sind Phänomene und Vorgänge, die als existent angenommen werden, jedoch nicht vollständig bz. direkt beobachtbar sind.

Grundlagen des Marketing

Marktforschung
ist die systematische Sammlung, Aufbereitung, Analyse und Interpretation von Daten über Märkte und Marktbeeinflussungsmöglichkeiten zum Zwecke der Informationsgewinnung für Marketingentscheidungen

Grundlagen des Marketing

Befragung
ist eine Methode der Datenerhebung, die die Auskunftsperson durch verbale oder andere Stimuli (schriftliche Fragen, Bildvorlage, Produkte) zu Aussagen über den Erhebungsgegenstand veranlasst.

Grundlagen des Marketing

Beobachtung
ist eine Methode der Datenerhebung, die auf die planmäßige Erfassung sinnlich wahrnehmbarer Tatbestände gerichtet ist, wobei der Beobachter sich gegenüber dem Beobachtungsgegenstand rezeptiv verhält.

Grundlagen des Marketing

Produkttest 
ist eine experimentelle Untersuchung, bei der der Eindruck des Produktes als Ganzes oder einzelner Gestaltungsparameter (Form, Farbe, Material...) durch ausgewählte Testpersonen beurteilt werden.

Grundlagen des Marketing

Markttest 
ist der probeweise Verkauf von Produkten in kontrollierbaren Teilabschnitten des Marktes (Ladentest, Mini-Test-Markt, Testmarkt).

Grundlagen des Marketing

Panel
ist ein bestimmter, gleich bleibender, repräsentativer Kreis von Auskunftspersonen, der über einen längeren Zeitraum hinweg, fortlaufend oder in gewissen Abständen zum gleichen Gegenstand (z.B. Waren des täglichen Bedarfs) befragt wird.

Grundlagen des Marketing

Marktsegmentierung
Unter Marktsegmentierung wird somit die Aufteilung eines Gesamtmarktes in bezüglich ihrer Marktreaktion intern homogene und untereinander heterogene Untergruppen (Marktsegmente) sowie die Bearbeitung eines oder mehrerer dieser Marktsegmente verstanden.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz

Singup Image Singup Image

Grundlagen des Marketings at

Freie Universität Berlin

Grundlagen des Marketings at

Universität Duisburg-Essen

Grundlagen Marketing at

MCI-Management Center Innsbruck

Grundlagen des Marketings at

Hochschule Bremerhaven

Grundlagen des Marketings at

Freie Universität Berlin

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Grundlagen des Marketing at other universities

Back to TU Chemnitz overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Grundlagen des Marketing at the TU Chemnitz or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login