vertrieb 2 at Technische Hochschule Mittelhessen

Flashcards and summaries for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Nenne mindestens zwei Ursachen von Service-Dienstleistungen.

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Nenne mindestens zwei Einflussfaktoren für segmentspezifische Service-Angebote.

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Welches sind Einflussfaktoren für segmentspezifische Service-Angebote?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Welches sind Einflussfaktoren für segmentspezifische Service-Angebote?

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Nenne mindestens zwei Chancen der Serviceorientierung

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Kreuze die Chancen der Serviceorientierungen an

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Nenne mindestens zwei Risiken der Serviceorientierung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Kreuze die Risiken der Serviceorientierung an.

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Nenne das übergeordnete und langfristige Ziel des Servicemanagement.

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Bewerte die Aussage. Kreuze an.

„Verluste entstehen, wenn die Kosten die Erlöse übersteigen.“  

Findet diese Regel auch Anwendung im Servicebereich?

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Kreuze die Transparenzdefizite in qualitativer und quantitativer Hinsicht an.

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

Nenne die wesentlichen Phasen des Drei-Phasen-Modells im Bedeutungswandel von Service-Dienstleistungen und seinen Ursachen.

Your peers in the course vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen on StudySmarter:

vertrieb 2

Nenne mindestens zwei Ursachen von Service-Dienstleistungen.

  • Technische Komplexität
  • Nachfrage
  • Umwelteinflüsse
  •  Konkurrenz

vertrieb 2

Nenne mindestens zwei Einflussfaktoren für segmentspezifische Service-Angebote.

  • Produkteigenschaften
  • Rechtliche Auflagen
  • Kundeneigenschaften
  • Stellung des Produktes im Marktzyklus
  • Konkurrenzsituation

vertrieb 2

Welches sind Einflussfaktoren für segmentspezifische Service-Angebote?

Konkurrenzsituation

vertrieb 2

Welches sind Einflussfaktoren für segmentspezifische Service-Angebote?

Rechtliche Auflagen

vertrieb 2

Nenne mindestens zwei Chancen der Serviceorientierung

  • Maßgeschneiderte Problemlösung
  • Abhebung vom Wettbewerb
  • Erlöspotenziale
  • Kundenbedienung

vertrieb 2

Kreuze die Chancen der Serviceorientierungen an

Maßgeschneiderte Problemlösung


vertrieb 2

Nenne mindestens zwei Risiken der Serviceorientierung

  • Erfolgsbelastung
  • Inkompetenz oder Qualitätsmangel
  • Überforderung des Kunden
  • Vernachlässigung des Hardwaregeschäftes

vertrieb 2

Kreuze die Risiken der Serviceorientierung an.

Erfolgsbelastung



vertrieb 2

Nenne das übergeordnete und langfristige Ziel des Servicemanagement.

Markterfolg

vertrieb 2

Bewerte die Aussage. Kreuze an.

„Verluste entstehen, wenn die Kosten die Erlöse übersteigen.“  

Findet diese Regel auch Anwendung im Servicebereich?

Ja

vertrieb 2

Kreuze die Transparenzdefizite in qualitativer und quantitativer Hinsicht an.

Kundenanforderungen unbekannt

vertrieb 2

Nenne die wesentlichen Phasen des Drei-Phasen-Modells im Bedeutungswandel von Service-Dienstleistungen und seinen Ursachen.

  • Service ist notwendiges Übel
  • Angebot übersteigt Nachfrage
  • Service entwickelt sich zu eigenständigen Leistungsbestandteilen.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Technische Hochschule Mittelhessen overview page

Kapitel Zusatz

Kapitel 2

Kapitel 1

Kapitel 4 - Vertrieb 2

Fertigungsverfahren

Vertrieb at

Hochschule Coburg

Vertrieb 1 at

IUBH Internationale Hochschule

Vertrieb (SD) at

Hochschule für Technik Stuttgart

Vertrieb at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Marketing & Vertrieb at

LMU München

Similar courses from other universities

Check out courses similar to vertrieb 2 at other universities

Back to Technische Hochschule Mittelhessen overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for vertrieb 2 at the Technische Hochschule Mittelhessen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login