Absatz und Beschaffung at RWTH Aachen

Flashcards and summaries for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

Synchronization on all devices

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Arten der Beobachtung

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Erstellung standardisierter Fragebögen

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Anforderungen an eine gute Positionierung

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Analyse und Nutzung von Verhaltensdaten

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Ressourcen als Quellen dauerhafter Wettbewerbsvorteile

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Logik der Korrelationsanalyse

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Risiken des Erfahrungskurvenmodells

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Probleme des Erfahrungskurvenmodells

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Ursachen der Konstensenkung im Erfahrungskurvenmodell

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Chancen des Erfahrungskurvenmodells

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Ziele der Marktsegmentierung

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Arten von quantitativen Befragungen

Your peers in the course Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen on StudySmarter:

Absatz und Beschaffung

Arten der Beobachtung
  • Kundenlaufstudien
  • Mystery Shopping
  • Ethnographien
  • Analyse von Verhaltensdaten

Absatz und Beschaffung

Erstellung standardisierter Fragebögen
  • Entscheidung über Frageinhalte
  • Entscheidung über Frageformulierung
  • Entscheidung über Fragenreihenfolge
  • Entscheidung über Fragenformate

Absatz und Beschaffung

Anforderungen an eine gute Positionierung
  • Bedeutsamer Nutzen für die Zielgruppe
  • Übereinstimmung mit eigenen Kernkompetenzen
  • Wahrnehmbar für die Zielgruppe
  • Abgrenzung der eigenen Leistung vom Wettbewerb

Absatz und Beschaffung

Analyse und Nutzung von Verhaltensdaten
  • Erfassung von Verkaufsdaten durch Scanner-Kassen
  • Anzeigen personalisierter Werbung im Internet aufgrund von früheren Produktsuchen
  • Empfehlung von Produkten und Dienstleistungen aufgrund prognostizierter Segmentzugehörigkeit

Absatz und Beschaffung

Ressourcen als Quellen dauerhafter Wettbewerbsvorteile
  • sind heterogen
  • müssen wertgenerierend sein
  • müssen knapp sein
  • dürfen nicht vollständig imitierbar sein
  • dürfen nicht substituierbar sein
  • können materieller oder immaterieller Natur sein

Absatz und Beschaffung

Logik der Korrelationsanalyse
  • Der Korrelationskoeffizient kann Werte von -1 bis 1 annehmen
  • Positive Werte beschreiben einen gleichgerichteten Zusammenhang, negative Werte einen gegenläufigen Zusammenhang
  • Eine fehlende Korrelation deutet auf eine Unabhängigkeit der Variablen hin

Absatz und Beschaffung

Risiken des Erfahrungskurvenmodells
  • Einseitige Konzentration auf Kosten
  • Geringe Flexibilität durch hohe Fixkostenblöcke in bestimmten Industrien

Absatz und Beschaffung

Probleme des Erfahrungskurvenmodells
  • Nur Kostensenkungspotenzial
  • Erfahrungskurve schwer zu operationalisieren
  • Keine Berücksichtigung von Erfahrungstransfers

Absatz und Beschaffung

Ursachen der Konstensenkung im Erfahrungskurvenmodell
  • Skaleneffekte
  • Lerneffekte
  • Technischer Fortschritt

Absatz und Beschaffung

Chancen des Erfahrungskurvenmodells
  • Hohe Marktanteile schaffen Kostenvorteile
  • Bei Neuprodukten Einführungspreise unter Kosten möglich

Absatz und Beschaffung

Ziele der Marktsegmentierung
  • Bearbeitung ausgewählter Segmente mit differenzierten Marketingprogrammen zur besseren Anpassung des Produktangebots an die Bedürfnisse der Kunden mit dem Ergebnis höherer Umsätze 

Absatz und Beschaffung

Arten von quantitativen Befragungen
  • Standardisierte mündliche Befragung
  • Standardisierte schriftliche Befragung
  • Standardisiertes Telefoninterview
  • Online-Befragung

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Betriebswirtschaftslehre / Business Administration at the RWTH Aachen there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to RWTH Aachen overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Absatz und Beschaffung at the RWTH Aachen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback