Stadtmarketing at Ostfalia Hochschule

Flashcards and summaries for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Stadtmarketing Definition

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Herausforderungen für Städte (7)

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Gründe für Stadtmarketing
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Ziele von Stadtmarketingprozessen (8)

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Vom Verwalten zum Gestalten

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Zielgruppen von Stadtmarketing

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Spannungsfeld Stadt (3)
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Image Definition

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Image als „Gesicht einer Stadt“

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Imagetransport

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Imagefaktoren (8)
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Identität Definition

Your peers in the course Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Stadtmarketing

Stadtmarketing Definition
• Zielgerichtete Gestaltung und Vermarktung einer Stadt durch Anwendung von Instrumenten aus dem Marketing Mix • soll Stadt individualisieren & positionieren • öffentliche & provate Bereiche zusammenführen und bündeln • USP notwendig

Stadtmarketing

Herausforderungen für Städte (7)
• Globalisierung • Mobilität • Demographischer Wandel • Erlebnisgesellschaft • Pluralisierung • Individualisierung • Krise öffentlicher Haushalte

Stadtmarketing

Gründe für Stadtmarketing
• Wandel WIRTSCHAFTLICHER Rahmenbedingungen -> international stärkerer Wettbewerb -> Bedeutung weicher Faktoren steigt -> vom Verkäufer zum Käufermarkt • Wandel GESELLSCHAFTLICHER Rahmenbedingungen -> Demographischer Wandel -> Gestiegenes Demokratiebewusstsein -> Erlebnis/Konsumgesellschaft • Wandel KOMMUNALER Vorraussetzungen -> kritische Lage öffentlicher Haushalte (Schulden) -> klassisches Verwaltungsdenken nicht Zielführend

Stadtmarketing

Ziele von Stadtmarketingprozessen (8)
• Attraktivität steigern • Identifikation erhöhen • kooperative Entwicklung • Stadtimage verbessern • Positionierung gg Internationale Wettbewerber • Steigende Kaufkraftbindung • Erschließen von Entwicklungspotenzialen • Bürger zu Sendern des guten Images machen

Stadtmarketing

Vom Verwalten zum Gestalten
-> Früher passiv verwaltet, heute aktiv gestaltet • individuelle Entwicklung als kontinuierlicher Prozess • Stadt als Produkt/Marke

Stadtmarketing

Zielgruppen von Stadtmarketing
INTERN: Einwohner, Verwaltung, Neubürger, Studenten EXTERN: Touris, Potentielle Neubürger & Investoren, Medien

Stadtmarketing

Spannungsfeld Stadt (3)
• Attraktivitätskonkurrenz bei privaten & ökologischen Interessen • Traditionelle Strukturen: Vereine,... • Rahmenbedingungen im Umbruch: Globalisierung

Stadtmarketing

Image Definition
• Bild das Menschen sich von etwas machen • subjektiv empfunden, aber auch auf Tatsachen beruhend • Verhaltenssteuernd • durchläuft Entwicklungsstufen

Stadtmarketing

Image als „Gesicht einer Stadt“
NAHBILD: eigene Erfahrung/Kenntniss FERNBILD: geprägt durch Medien

Stadtmarketing

Imagetransport
•direkt oder indirekt weitergegeben • wichtigster Transport für Fernbild: Massenmedien • Bürger soll zum Sender werden • Input-Output-System -> je größer eine Stadt, desto weniger Beeinflussung durch regionales Image -> Imagetransfer von Region auf Kommune

Stadtmarketing

Imagefaktoren (8)
• Landschaft • Wahrzeichen • Prominente • Eigenschaften Bevölkerung • Essen & Trinken • Hersteller v Produkten • repräsentative Produke (VW) • kulturelle Aspekte

Stadtmarketing

Identität Definition
Der Zustand mit sich selbst eins zu sein / Gleichheit der Merkmale

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Ostfalia Hochschule overview page

Marketing

Marketing

Marketing

Marketing

Marketing

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Stadtmarketing at the Ostfalia Hochschule or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login