Marketing at Ostfalia Hochschule

Flashcards and summaries for Marketing at the Ostfalia Hochschule

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Ostfalia Hochschule

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Definition Marketing

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Ein Bedürfnis ist...

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Bedürfnisarten
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Physische Grundbedürfnisse Beispiele:

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Soziale Bedürfnisse Beispiele

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Individuelle Bedürfnisse Beispiele

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Definition Wünsche + Fakten (3)
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Definition Kundennutzen

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Durch welche 3 Faktoren entsteht der Kundennutzen?

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Kundennutzen:
Was beeinflusst den Wert des Produkts für den Käufer? ( 4 Faktoren)

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Welche 2 Märkte unterscheidet man?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Fakten zu Verkäufermärkten (3)

Your peers in the course Marketing at the Ostfalia Hochschule create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Marketing

Definition Marketing
Prozess der Suche & Umsetzung von dauerhaften komparativen Konkurrenzvorteilen

Marketing

Ein Bedürfnis ist...
Zustand, in dem ein Mangel empfunden wird

Marketing

Bedürfnisarten
-Physische Grundbedürfnisse
(Essen, Bekleidung, Wärme, relative Sicherheit)

- Soziale Bedürfnisse
  (Zug​​​​ehörigkeitsgefühl, Zuneigung)

- Individuelle Bedürfnisse
​ (Lernen, Wissenserwerb, Selbstverwirklichung)​​​

Marketing

Physische Grundbedürfnisse Beispiele:
Essen,
Bekleidung,
Wärme,
relative Sicherheit

Marketing

Soziale Bedürfnisse Beispiele
Zugehörigkeitsgefühl
Zuneigung

Marketing

Individuelle Bedürfnisse Beispiele
Lernen
Wissenserwerb
Selbstverwirklichung

Marketing

Definition Wünsche + Fakten (3)
- Wünsche beschreiben Objekte, die Bedürfnisse/Mangel befriedigen

- Form der menschl. Bedürfnisse, die sich aus der vorherrschenden Kultur, Erziehung... ergeben

-mit Entwicklung der Gesellschaft nehmen Wünsche zu

Marketing

Definition Kundennutzen
Käufer entschließen sich Produkte bei dem Unternehmen zu kaufen, welches ihnen den größten Nutzen stiftet

Marketing

Durch welche 3 Faktoren entsteht der Kundennutzen?
- Wert des Produktes für den Käufer
- Kosten des Produkts für den Käufer
- dem Kunden gelieferter Nutzen

Marketing

Kundennutzen:
Was beeinflusst den Wert des Produkts für den Käufer? ( 4 Faktoren)
- Produkt
(Zuverlässigkeit, Lebensdauer, Leistung)

-Verbundene DL
(Lieferung, Einweisung + Schulung, Wartung + Reperaturdienst)

-Personal im Verkauf& Service
(Fachwissen, Entgegenkommen, pers Einsatz, Problemlösungen)

-Image
(Ansehen der Marke)

Marketing

Welche 2 Märkte unterscheidet man?
Verkäufer- & Käufermärkte

Marketing

Fakten zu Verkäufermärkten (3)
-Dominanz Verkäufer, bessere Position  
als Käufer

-A<N -Angebotsseite dominant, keine
Vermarktungsprobleme -aktives Marketing durch Käufer nötig

-typisches Verkaufskonzept: Hersteller beschränken sich auf Verkaufen/ Verteilen des zu kleinen Angebots

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Ostfalia Hochschule

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Ostfalia Hochschule there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Ostfalia Hochschule overview page

Bilanzen

Kosten- & Leistungsrechnung

Wirtschaftsenglisch

Marketing 1 at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

E-Marketing at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing I at

IUBH Internationale Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Ostfalia Hochschule overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Ostfalia Hochschule or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login