Aktuelle Fragen 3-4 at LMU München

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

Synchronization on all devices

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Was kann außerdem zu Biased Objecitivity gesagt werden? 

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Was ist das Ergebnis einer Studie von Mothes zur Biased Objekcitivity (Einschätzung der Faktizität von Pro- vs. Contra-Expertenstatements zur Kernenergie)? 

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Gibt es Biased Assimilation?

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Was ist die Folge von CM/BA?

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Was sind Dimensionen von CM/BA?

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Was ist die Annahme zu Cognitive Mispersecptions/Biased Assimilation? 

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Was bedeutet Cognitive Misperception/Biased Assimilation?

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Wie wurde bei der Studie zur Glaubwürdigkeit von Verschwörungstheorien vorgegangen? 

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Welche Folgen hat motivated reasoning auf die Glaubwürdigkeit von Verschöwrungstheorien? 

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Wie wurde bei der Studie zur Glaubwürdigkeit von Umfragedaten vorgegangen? 

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Hängt die Glaubwürdigkeit von Umfragedaten von Einstellungsmöglichkeiten(in)Konsistenz ab? 

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Was kann zu Biased Misperception gesagt werden? 

Your peers in the course Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München on StudySmarter:

Aktuelle Fragen 3-4

Was kann außerdem zu Biased Objecitivity gesagt werden? 

– Wenn eine Nachricht die eigene Weltsicht unterstützt, wird sie eher als objektiv angesehen

– Objektivität wird zu einer Art subjektiven Glauben 

Aktuelle Fragen 3-4

Was ist das Ergebnis einer Studie von Mothes zur Biased Objekcitivity (Einschätzung der Faktizität von Pro- vs. Contra-Expertenstatements zur Kernenergie)? 

• Einstellungskonsistente Statements wurden sowohl von Journalisten als auch von Bürgern als faktenreicher eingeschätzt als einstellungsinkonsistente Statements (Objectivity Value)
• Dies erhöhte ihren generellen Informationswert (Informational Value)

Aktuelle Fragen 3-4

Gibt es Biased Assimilation?

“This evidence of bias in subjects’ evaluations of the quality and convincingness of the two studies is consistent with the biased assimilation hypothesis”

Aktuelle Fragen 3-4

Was ist die Folge von CM/BA?

Trivialisierung einstellungsinkonsistenter Informationen

Aktuelle Fragen 3-4

Was sind Dimensionen von CM/BA?

Überzeugungskraft, Interessantheitsgrad, Relevanz, Wahrheitsgehalt (Faktenhaltigkeit, Richtigkeit) …

Aktuelle Fragen 3-4

Was ist die Annahme zu Cognitive Mispersecptions/Biased Assimilation? 

Bewertung einstellungskonsistenter Informationen fällt positiver aus als Bewertung einstellungsinkonsistenter Informationen

Aktuelle Fragen 3-4

Was bedeutet Cognitive Misperception/Biased Assimilation?

– people are not uninformed about policy, but misinformed.

– People hold inaccurate factual beliefs, and do so confidently.

– they firmly hold the wrong information—and use it to form preferences.

Aktuelle Fragen 3-4

Wie wurde bei der Studie zur Glaubwürdigkeit von Verschwörungstheorien vorgegangen? 

• Methode: US-Experimentalstudie zu demokratischen und republikanischen Verschwörungstheorien
• Experimenteller Stimulus:
– Einfache Präsentation der Verschwörungstheorie (Control)
– Inklusive Andeutungen, dass Richtigkeit noch nicht bestätigt (Uncertainty)
– Inklusive klarer Belege gegen die Theorie (Countervailing)
• Abhängige Variable: Unterstützung der Theorie

Aktuelle Fragen 3-4

Welche Folgen hat motivated reasoning auf die Glaubwürdigkeit von Verschöwrungstheorien? 

• Ergebnis: Republikaner zeigen (unabhängig von Informationspräsentation) stärkere
Unterstützung republikan. Verschwörungstheorien als Demokraten (keine identischen Muster bei demokratischen Verschwörungstheorien)

Aktuelle Fragen 3-4

Wie wurde bei der Studie zur Glaubwürdigkeit von Umfragedaten vorgegangen? 

• Methode: US-Experimentalstudie mit Umfragedaten zu ‚gun control‘ und ‚abortion‘
• Experimenteller Stimulus:
– Amerikanische Bevölkerung in Übereinstimmung vs. in Konflikt zur eigenen Haltung
(mehr als 50% dafür bzw. dagegen)
– Liberale (MSNBC) vs. konservative (Fox News) Nachrichtenquelle
– Basale vs. detaillierte Berichterstattung über die wissenschaftlichen Kennwerte der Umfrage (Stichprobengröße, Response Rate, Fragewortlaut …)
• Abhängige Variable: Glaubwürdigkeit der Informationen (informative, accurate, trustworthy)

Aktuelle Fragen 3-4

Hängt die Glaubwürdigkeit von Umfragedaten von Einstellungsmöglichkeiten(in)Konsistenz ab? 

• Ergebnis: Personen mit höherem politischen Wissen zeigen stärkereeinstellungsbedingte
Glaubwürdigkeits-Verzerrungen (unabhängig von Quelle & Detailgrad)

Aktuelle Fragen 3-4

Was kann zu Biased Misperception gesagt werden? 

• Parteineigung und Mediennutzung als wesentliche Prädiktoren von ‚belief accuracy‘

“Those using conservative (liberal) news outlets are morelikely to believe falsehoods that favor conservatives (liberals), even if they know that experts, such as journalists, fact checkers, or scientists, disagree with them.”

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program at the LMU München there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to LMU München overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Aktuelle Fragen 3-4 at the LMU München or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback