Marketingmanagement at Leuphana Universität

Flashcards and summaries for Marketingmanagement at the Leuphana Universität

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketingmanagement at the Leuphana Universität

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Datenerhebung durch Beobachtung: Defin iere folgende Begriffe Labor vs. Feld; Offen / verdeckt

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Definiere den Begriff Bruttoreichweite des Mediums

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

definiere den Begriff der kumulierten Reichweite

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Definiere den Begriff der Kundenorientierung


Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Definiere den Begriff der Nettoreichweite eines Mediums

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Erkläre den Mere Exposue Effekt

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

in welche 3 Kategorien werden die Ziele von Public Relations unterteilt?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

In welche drei Aspekte werden Leistungskomponenten unterteilt?

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Kommunikation des Angebots im Hochpreissegment

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Merkmale von Dienstleistungen

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Nenne 5 Kriterien der Preisdifferenzierung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Aufgabe der Marktforschung und wichtige Methoden

Your peers in the course Marketingmanagement at the Leuphana Universität create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketingmanagement at the Leuphana Universität on StudySmarter:

Marketingmanagement

Datenerhebung durch Beobachtung: Defin iere folgende Begriffe Labor vs. Feld; Offen / verdeckt

Feld= in natürlicher Umgebung 

Labor = im Studio 

offen= die beobachtete Person weiß, dass sie beobachtet wird 

verdeckt= die beobachtete Person weiß nicht das sie beobachtet wird 

Marketingmanagement

Definiere den Begriff Bruttoreichweite des Mediums

Anzahl der Kontakte, die mit einer Werbemaßnahme (einmalige oder mehrmalige Belegung eines Mediums oder mehrerer Medien) realisiert werden.

Marketingmanagement

definiere den Begriff der kumulierten Reichweite

Anzahl der Personen, die bei mehrfacher Schaltung der Werbung in einem Medium erreicht werden ( Bereinigung der Bruttoreichweite um interene Überschneidungen, d.h. Personen, die mehrfach über dieses Medium erreicht werden.)

Marketingmanagement

Definiere den Begriff der Kundenorientierung


„Kundenorientierung bedeutet, das gesamte betriebliche Denken und Handeln auf den Kunden, d.h. auf seine Bedürfnisse, Wünsche und Probleme, auszurichten.“*

Marketingmanagement

Definiere den Begriff der Nettoreichweite eines Mediums

Anzahl der Personen, die bei einer Schaltung der Werbung in mehrerern Medien erreicht werden (Bereinigung der Bruttoreichweite um externe Überschneidungen, d.h. Personen, die mehrfach über verschiedene Medien erreicht werden.)

Marketingmanagement

Erkläre den Mere Exposue Effekt

unbewusste Informationsverarbeitung kann zur Beeinflussung eines Kaufes führen.


Allein die wiederholte Darbieutung eines Reizes hat zur Folge, dass diesem eine positive Einstellung entgegen gebracht wird

Marketingmanagement

in welche 3 Kategorien werden die Ziele von Public Relations unterteilt?

Kognitive Ziele: Erhöhung der Bekanntheit 


Affektive Ziele: Verbesserung des Unternehmensimage 


Konative Ziele: positives Verhalten von Fachjournalisten

Marketingmanagement

In welche drei Aspekte werden Leistungskomponenten unterteilt?

- Funktionale Leistung 

- Emotionale Leistung : ruft ein positives Gefühl hervor 

- Symbolische Leistung: steigert das Selbstwertgefühl 

Marketingmanagement

Kommunikation des Angebots im Hochpreissegment

-höhere Bedeutung als bei Mittelpreislage 

- Inhalte: Exklusivität, Prestige, Leistung, Kontinuität 

- wichtigste Medien: Direktwerbung(Prospektversand), Internet 

Marketingmanagement

Merkmale von Dienstleistungen

- immateriell --> nicht lagerfähig 

- Einbeziehung des Kunden in die Leistungserstellung 

- oft starke individualisierung der Leistung 

Marketingmanagement

Nenne 5 Kriterien der Preisdifferenzierung

- Produkteigenschaft 

- Kundenmerkmale

- Region 

- Kaufzeitpunkt

- Kaufmenge

Marketingmanagement

Aufgabe der Marktforschung und wichtige Methoden

Aufgabe: Bereitstellung von Informationen für optimale Marketingentscheidungen

Methoden: Internet Recherche , Befragungen 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketingmanagement at the Leuphana Universität

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketingmanagement at the Leuphana Universität there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Leuphana Universität overview page

Grundlagen der BWL

multivariate Analyseverfahren

Marketing Management 1 at

Hamburg School of Business Administration

Marketing Management at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Marketing Channel Management at

Universität Duisburg-Essen

1.1 Marketing Management at

Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg

Marketing Management 1 at

Hamburg School of Business Administration

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketingmanagement at other universities

Back to Leuphana Universität overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketingmanagement at the Leuphana Universität or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login