Mobile Business at Leibniz Universität Hannover

Flashcards and summaries for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Welche 5 Einheiten sind dem Electronic Business zuzuordnen?

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Schlüsselfaktoren des Internetwachstums (4)

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Definition Internetökonomie

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Einfluss der IÖ auf gesellschaftspolitischer Ebene

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Einfluss der IÖ auf volkswirtschaftlicher Ebene

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Einfluss der IÖ auf betriebswirtschaftlicher Ebene

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Charakteristika der IÖ Digitalität

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Physische-, Semi-physische- und Semi-digitale Güter

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Eigenschaften materielle Güter

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Eigenschaften digitaler Güter

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Charakteristika der IÖ Vernetzung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Charakteristika der IÖ Globalität

Your peers in the course Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover on StudySmarter:

Mobile Business

Welche 5 Einheiten sind dem Electronic Business zuzuordnen?

  • Electronic Collaboration (dezentrale computergestützte Zusammenarbeit)
  • Electronic Communication (Skype etc)
  • Electronic Commerce (Kauf, Verkauf)
  • Electronic Education (ATLANTIS)
  • Electronic Information/ Entertainment

Mobile Business

Schlüsselfaktoren des Internetwachstums (4)

  • Standards (www offen für jeden,TCP/IP-Standard,weltweite Einigung W3C
  • Content Nutzung (einfacher Zugang, keine spezifichen Kosten,Kovertierbarkeit)
  • Browser (Geschwindigkeit, umkomplizierter Download,Plattformunabhän.)
  • Content Erstellung (Entwicklung der Browser,Multimediafähigkeit, technische Offenheit)

Mobile Business

Definition Internetökonomie

Die Internetökonomie ist eine im Wesentlichen digital basierte Ökonomie, die computerbasierte Vernetzung nutzt, um Kommunikation, Interaktionen und Transaktionen in einem globalen Rahmen zu ermöglichen.

  • immaterielle Prodfaktoren gewinnen immer mehr an Bedeutung
  • traditionelle wirtschaftliche Strukturen werden verändert

Mobile Business

Einfluss der IÖ auf gesellschaftspolitischer Ebene

  • Sowohl für Bürger als auch für Unternehmen – Zugang zur Internetökonomie von entscheidender Bedeutung für eine effiziente und produktive Teilnahme an der Informationsgesellschaft.
  • Zugang muss diskriminierungsfrei sowie preispolitisch sinnvoll gestaltet sein.

Mobile Business

Einfluss der IÖ auf volkswirtschaftlicher Ebene

  • Internetökonomie bewirkt das Zusammenwachsenvon zuvor noch getrennten Wirtschaftsbereichen.
  • Geographische Aspekte in den Hintergrund Verfall volkswirtschaftlicher Grenzen.

Mobile Business

Einfluss der IÖ auf betriebswirtschaftlicher Ebene

  • Einfluss auf allen Wertschöpfungsstufen Neuausrichtung der Unternehmensstrategie unumgänglich.

Mobile Business

Charakteristika der IÖ Digitalität

  • Unter Digitalisierung versteht man die elektronisch basierte Transformation analoger Daten wie Text, Ton oder Bild in eine digitale, computerlesbare Form.
  • Folge: Neue Qualität und Quantität der Ressource Information. Immaterielle Vermögensgegenstände in Form von Wissen und Kreativität gewinnen zunehmend an Bedeutung.
  • Veränderung des Verhältnisses von Produktions-zu Distributionskosten.

Mobile Business

Physische-, Semi-physische- und Semi-digitale Güter

  • Werden sie auf traditionellen Märkten vertrieben, handelt es sich um physische Güter.
  • Rohstoffe sind semi-physisch, wenn sie auf elektronischen Märkten gehandelt werden.
  • Schulungen, Beratungsleistungen für Software; der Hauptteil besteht aus der Software selbst.


Mobile Business

Eigenschaften materielle Güter

  • Hohe Vervielfältigungskosten
  • Wertverlust durch Gebrauch
  • Individueller Besitz
  • Wertverlust durch Teilung
  • Identifikations-und Schutzmöglichkeiten
  • Schwierige Verbreitung(Logistik)
  • Preis/Wert leicht identifizierbar
  • Kostenleicht identifizierbar
  • Preisbildungsmechanismusbekannt
  • Bestandsbewertung möglich
  • Wirtschaftswissenschaftliche Theorien und Modelle verfügbar

Mobile Business

Eigenschaften digitaler Güter

  • Niedrige Vervielfältigungskosten
  • Wertgewinn durch Gebrauch
  • Vielfacher Besitz(möglich)
  • Wertgewinn durchTeilung
  • Probleme des Datenschutzes und der Datensicherheit
  • Einfache Verbreitung
  • Preis/Wert nur subjektiv bestimmbar
  • Kosten nur schwer identifizierbar
  • Preisbildungsmechanismus weitgehend unbekannt
  • Bestandsbewertung problematisch
  • Theorie-und Modelldefizit

Mobile Business

Charakteristika der IÖ Vernetzung

  • Durch die Vernetzung ist es den Akteuren möglich, in Echtzeit zu interagieren und sich nahezu verzögerungsfrei auszutauschen.
  • Durch die Vernetzung entstehen Netzwerkeffekte. Die im Rahmen der gehandelten Güter werden direkt von der Vernetzung beeinflusst.
  • Netzwerkeffekte treten sowohl bei physischen als auch bei virtuellen Gütern auf. (Telefon, soziale Medien)

Mobile Business

Charakteristika der IÖ Globalität

  • Verbindung der Akteure innerhalb der Internetökonomie resultieren in globalen Interaktionsmustern.
    - Geographische Beschränkungen verlieren zunehmend an Bedeutung.
  • Überwindung volkswirtschaftlicher Grenzen.
  • Zunahme internationaler Handelsströme und Produktions-beziehungen

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Leibniz Universität Hannover overview page

Environmental Economics

Energy Economics

Environmental Economics

Innovationsmanagement

E-Business at

Carl von Ossietzky Universität Oldenburg

Business at

Fachhochschule Aachen

E-Business at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

E-Business and Mobile Business at

FHNW - Fachhochschule Nordwestschweiz

business at

University of Birmingham

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Mobile Business at other universities

Back to Leibniz Universität Hannover overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Mobile Business at the Leibniz Universität Hannover or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login