Tourismusmarketing at IUBH Internationale Hochschule

Flashcards and summaries for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Definieren Sie Marktforschung 

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Welche Quellen/Studien können Sie für die Sekundärforschung verwenden? 

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Welche Erhebungsmethoden gibt es bei der Primärforschung? 
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Definition: ROPO / ROMPO - Effekt 

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Was wird unter Zielgruppensegmentierung verstanden? Warum werden sie segmentiert?

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Was wird unter Markenbreite verstanden? 

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Nenne die 3 Mehrwerte einer Marke
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Definieren Sie Social-Media Marketing 

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Beschreibe 4 Kernaufgaben des Marketings.

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Was wird unter einer Marketingkonzeption verstanden? 

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Was wird unter hybriden Konsumenten verstanden? 
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Welche Besonderheiten zeichnet das Tourismus-Marketing aus? 

Your peers in the course Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Tourismusmarketing

Definieren Sie Marktforschung 
Marktforschung ist die systematische Sammlung Aufbereitung, Analyse und Interpretation von Daten über Märkte zum Zweck der Fundierung von Marketingentscheidungen. 

Tourismusmarketing

Welche Quellen/Studien können Sie für die Sekundärforschung verwenden? 
  • Öffentliche Daten
  • Kommerzielle Daten
  • Interne Daten 
  • Internet, Suchmaschinen 

Tourismusmarketing

Welche Erhebungsmethoden gibt es bei der Primärforschung? 
  • Befragungen 
  • Beobachtungen 
  • Experimente 

Tourismusmarketing

Definition: ROPO / ROMPO - Effekt 
Research Online ( on Mobile Devices) - Purchase Offline

Tourismusmarketing

Was wird unter Zielgruppensegmentierung verstanden? Warum werden sie segmentiert?

„Unter Marktsegmentierung wird die Aufteilung des Gesamtmarktes in bezüglich ihrer Marktreaktion intern homogene und untereinander heterogene Untergruppen (Marktsegmente) sowie die Bearbeitung eines oder mehrerer dieser Marktsegmente verstanden.”

Gründe: 
  • Markt soll verkleinert werden 
  • Bessere Marktbearbeitung und Vermarktung 
  • Differenzierte Kundenansprache 
  • Identifizierung der attraktiven Kunden 
  • Wettbewerbsvorteile 
  • Nicht jedes Produkt erreicht alle Zielgruppen 

Tourismusmarketing

Was wird unter Markenbreite verstanden? 
Auch House of Brands genannt

Ebene 1: Dachmarke 
Ebene 2: Familienmarke 
Ebene 3: Einzelmarke 
Ebene 4: Produktdifferenzierung 

Tourismusmarketing

Nenne die 3 Mehrwerte einer Marke
1. Differenzierung und Orientierung 
2. Emotionale und dadurch ökonomische Mehrwerte 
3. Konsistenz und Konsequenz in der Umsetzung des Markenauftritts

Tourismusmarketing

Definieren Sie Social-Media Marketing 
Social-Media Marketing bezeichnet die werbliche Kommunikation von Unternehmen mit Kunden über soziale Kanäle.  

Tourismusmarketing

Beschreibe 4 Kernaufgaben des Marketings.
Leistungspflege (bestehende Leistungen pflegen)

Tourismusmarketing

Was wird unter einer Marketingkonzeption verstanden? 
„Eine Marketingkonzeption kann aufgefasst werden als ein schlüssiger ganzheitlicher Handlungsplan (Fahrplan), der sich an angestrebten Zielen (Wunschorten) orientiert, für ihre Realisierung geeignet Strategien (Routen) wählt und auf ihrer Grundlage die adäquaten Marketinginstrumente (Beförderungsmittel) festlegt.“

Tourismusmarketing

Was wird unter hybriden Konsumenten verstanden? 
  • Ein hybrider Konsument ist ein multioptionaler Verbraucher
  • Sprunghaftigkeit und Inkonsistenz kennzeichnen sein Konsumverhalten
  • Eigenschaften sind Klassen - und einkommensübergreifend 

Tourismusmarketing

Welche Besonderheiten zeichnet das Tourismus-Marketing aus? 
1.  Immaterialität - 1. Sucheigenschaften, 2. Erfahrungseigenschaften, 3. Vertrauenseigenschaften
2. Abstraktheit
3. Vergänglichkeit
4. Uno actu Prinzip
5. Integration des externen Faktors
6. Verbrauch am Ort der Leistungserstellung
7. Leistungsbündel - Phasenorientierung: Potentialphase - Prozessphase - Ergebnisphase 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to IUBH Internationale Hochschule overview page

Statistik

Spanisch I

Wirtschaftsrecht

Grundlagen Volkswirtschaftslehre

Buchführung und Jahresabschluss

Tourismuswirtschaft

Tourismuswirtschaft

Einführung in das BGB

Investition und Finanzierung

Kosten- und Leistungsrechnung

Business English II

Business English II (Vocabulary)

Statistik

Wirtschaftsmathematik

Mathe

International Management - English

I&V by Bartsch

Englisch

Buchführung und Jahresabschluss

Kosten- & Leistungsrechnung

Spanisch

Business Englisch

Statistik

Kosten- und Leistungsrechnung

Hotelmanagement

Statistik

Tourismusmarketing 2 at

Hochschule Aschaffenburg

Tourismus 1 at

IUBH Internationale Hochschule

Marketing at

Universität Bayreuth

Marketing at

Duale Hochschule Baden-Württemberg

Tourism Marketing at

Fachhochschule Salzburg

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Tourismusmarketing at other universities

Back to IUBH Internationale Hochschule overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Tourismusmarketing at the IUBH Internationale Hochschule or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login