Marketing I at IUBH Internationale Hochschule

Flashcards and summaries for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Unsought Goods

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Die 3 Produktpolitischen Entscheidungen. 

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Aspekte der Produktgestaltung.
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Käufermarkt

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Mit welchen zwei Schritten kann ein Unternehmen seine Positionierung im Markt bestimmen?

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Welche sind die 4 Wettbewerbsstrategien?

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Die Zahl der Produkte pro Produktlinie definiert die..
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Die 5 Nutzungskomponenten. (Produktebenen nach Nutzen)

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Markt (def)

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Was ist ein Produkt?

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Welche sind die 2 Leitideen der Marketingwissenschaft?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Definiere den Begriff Innovationsmanagement.

Your peers in the course Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Marketing I

Unsought Goods
Güter, die nicht aktiv nachgefragt werden, weil sie noch unbekannt oder unattraktiv sind.

Marketing I

Die 3 Produktpolitischen Entscheidungen. 
  • Produktvariation
  • Produktdifferenzierung
  • Produktelimination

Marketing I

Aspekte der Produktgestaltung.
Produktgestaltung entwickelt Produkte (Kern- und Zusatzleistungen) um Kundenbedürfnisse zu befriedigen.

- Technisch-funktionale Eigenschaften
- Produktdesign
- Produktverpackung
- Qualitätsmanagement
- Servicepolitik

Marketing I

Käufermarkt
-Angebotsüberschuss
-starke Position des Käufers
-mehr Angebot als Nachfrage

Marketing I

Mit welchen zwei Schritten kann ein Unternehmen seine Positionierung im Markt bestimmen?
(1) Ermittlung der relevanten Wettbewerber und (2) Bestimmung des Wettbewerbsvorteils

Marketing I

Welche sind die 4 Wettbewerbsstrategien?
- Strategie der Qualitätsführerschaft: realisiert Leistungsvorteile (Qualität, Sevice) auf dem Gesamtmarkt
- Strategie der selektiven Qualitätsführerschaft: bietet in einer lukrativen Nische, die von größeren Unternehmen vernachlässigt wird, besondere Leistungen zu einem hohen Preis an
-Strategie der aggressiven Kostenführerschaft: bietet niedrige Preise auf dem Gesamtmarkt an
-Strategie der selektiven Kostenführeschaft: bietet die Unternehmensleistungen auf einem Teilmarkt besonders günstig an (z.B. regionale Marken)

Marketing I

Die Zahl der Produkte pro Produktlinie definiert die..
Programmtiefe 

Marketing I

Die 5 Nutzungskomponenten. (Produktebenen nach Nutzen)
Grundnutzen, generisches Produkt, erwartetes Produkt, Augmentiertes Produkt, Potenzielles Produkt.

Marketing I

Markt (def)
Gesamtheit aller Käufer und Verkäufer die sich mit dem Handel eines best. Produkts oder Produktkategorie beschäftigen.

Marketing I

Was ist ein Produkt?
Ein Produkt ist ein Bündel von Attributen, das ausgetauscht oder verwendet werden kann.
–> also alles, wasein Konsument in einem Austauschprozess zur Befriedigung erhalten kann.

Marketing I

Welche sind die 2 Leitideen der Marketingwissenschaft?
Gratifikationsprinzip & Knappheitsprinzip.

Marketing I

Definiere den Begriff Innovationsmanagement.
Unter Innovationsmanagement versteht man die bewusste Gestaltung eines Innovationssystems zur Entwicklung von Neuprodukten und die damit verbundenen Veränderungen in einem Unternehmen.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to IUBH Internationale Hochschule overview page

Einführung in das Wirtschaftsprivatrecht I

Kollaboratives Arbeiten

Grundlagen des bürgerlichen Recht I

Handels- und Gesellschaftsrecht

Einführung in das Wirtschaftsprivatrecht

Personalwesen

Öffentliches Recht

Unternehmensführung

A2 - On y va !

Marketing at

IUBH Internationale Hochschule

Marketing at

Duale Hochschule Baden-Württemberg

Marketing at

Universität Konstanz

Marketing at

Hochschule Heilbronn

Marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing I at other universities

Back to IUBH Internationale Hochschule overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing I at the IUBH Internationale Hochschule or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login