Marketing at IUBH Internationale Hochschule

Flashcards and summaries for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the IUBH Internationale Hochschule

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Def. Markt 

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Was ist der Käufermarkt? 

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

In Käufermarkt...

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Gratifikationsprinzip

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Produktpolitik

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

... ist heute die Regel.

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Entwicklung Marketingbegriff

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Abnehmergerichtete Strategie

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Knappheitsprinzip

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Relationship Marketing

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

1950er & 1960er 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Ab ca 1900

Your peers in the course Marketing at the IUBH Internationale Hochschule create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule on StudySmarter:

Marketing

Def. Markt 

Ein Markt ist die „Gesamtheit aller Käufer und Verkäufer, die sich mit dem Handel eines bestimmten Produkts oder einer Produktkategorie beschäftigen“

Marketing

Was ist der Käufermarkt? 
Beschreibt die Marktsituation: sinkende Preise aufgrund von Angebotsüberschuss

Marketing

In Käufermarkt...

  • bildet Nachfrage den Engpass
  • Marketing dient dazu Engpass zu bewältigen, Kunden zu binden (ebenda)
  • Nachfrager steht im Zentrum des zentr. Marketings

Marketing

Gratifikationsprinzip


  • Der Austausch sollte für beide Seiten vorteilhaft sein, also Nachfrager- und Anbieternutzen maximieren.


Marketing

Produktpolitik

  • fasst alle Entscheidingen zusammen, die die Gestaltung des Leistungsangebotes eines U betreffen
  • Was soll vermarktet werden?

Marketing

... ist heute die Regel.

Multi-Channel-Marketing 

Marketing

Entwicklung Marketingbegriff

  • Begriff Marketing löste in 60er den in Deutschland gebräuchlichen Begriff "Absatzwirtschaft" ab
  • Def. Begriff nie einheitlich/konstant, kontinuierlich weiterentwickelt --> an reale Marktverhältnisse/Entwicklungen angepasst
  • entsprechend neu interpretiert 
  • Marketingliteratur immer im Kontext zur Entstehungszeit lesen 

Marketing

Abnehmergerichtete Strategie

  • langfristiger Verhaltensplan
  • Realisierung eines oder mehrerer Wettbewerbsvorteile im relevaten Markt zum Inhalt  
  • welcher primäre Vorteil wird den Kunden im Vergleich zur Konkurrenz geboten und kann von diesen auch so wahrgenommen werden?

Marketing

Knappheitsprinzip


  • Die Ressourcen, die im Tausch gehandelt werden, sind knapp, also nicht unbegrenzt vorhanden.


Marketing

Relationship Marketing
Management der langfristigen Kundenbeziehungen ist in gesättigten und wettbewerbsintensiven Märkten von besonderer Bedeutung 

Marketing

1950er & 1960er 

  • "Marketingmix" wird als Konzept "4Ps" entwickelt 
  • Handwerkliches Verständnis : Verkaufsorientierung 

Marketing

Ab ca 1900

  • Verkauf- Kommunikationstechniken erstmals systematisch erforscht und angewendet z.B. AIDA Modell 
  • Handwerkliches Verständnis : Verkaufsorientierung 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the IUBH Internationale Hochschule there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to IUBH Internationale Hochschule overview page

Wirtschaftspsychologie

Marketing 2

Kosten & Leistungsrechnung 1

Kosten- und Leistungsrechnung II

BWL 1 - Grundlagen der BWL

Wirtschaftspsychologie DLBMPS01

Computer Training

Konsumentenverhalten

Wirtschaftsmathematik

Buchführung und Bilanzierung 1

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Marketing l at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing || at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Westfälische Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to IUBH Internationale Hochschule overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the IUBH Internationale Hochschule or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards