E-Business at International School Of Management | Flashcards & Summaries

E-Business at International School of Management

Flashcards and summaries for E-Business at the International School of Management

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course E-Business at the International School of Management

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Was versteht man unter Retargeting?

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Wie kann das Ergebnis einer Banner Kampagne optimiert werden? 

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Nennen Sie sechs online marketing indicators.

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Was versteht man unter A/B Testing

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Nennen Sie die relevanten Indikatoren fürs A/B-Testing.

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Nennen Sie die sieben Ebene von performance metrics.

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Nennen Sie die sechs wichtigsten KPIs.

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Was versteht man unter Affiliate Marketing?

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Was ist Google Ads?

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Was soll mit einer Website erreicht werden?

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Nennen Sie die vier Tracking-Methoden aus dem Online Marketing.

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

Nennen und erklären Sie vier Trends im Online Marketing.

Your peers in the course E-Business at the International School of Management create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for E-Business at the International School of Management on StudySmarter:

E-Business

Was versteht man unter Retargeting?

  • Nutzer wird beim Besuch bestimmter Webseiten (meistens) durch Cookies markiert
  • Beim Besuch anderer Seiten mit gleichem Werbeprogramm werden den Nutzern dann die entsprechenden Produkte oder Dienstleistungen der besuchten Webseite erneut angezeigt


E-Business

Wie kann das Ergebnis einer Banner Kampagne optimiert werden? 

Minimierung von Streuverlusten bei gleichzeitiger Erzielung von Reichweite und Ansprache der richtigen Zielgruppe

  • Über professionelle Online-Media-Agenturen: z.B. Website-Auswahl, Bannerproduktion und - platzierung, Monitoring. 
  • Andere Möglichkeit: Nutzen des Werbeprogramm AdWords von Google, um Werbung auf anderen Websites zu schalten.

E-Business

Nennen Sie sechs online marketing indicators.

  1. Click-through rate
  2. Cost per click
  3. Conversion rate
  4. Cost per order
  5. Cost-revenue ratio
  6. Average order value

E-Business

Was versteht man unter A/B Testing

A/B Testing ist eine Methode, mit der zwei Versionen einer Webseite oder App verglichen werden, um festzustellen, welche die bessere Leistung erzielt. Die beiden Varianten werden A und B genannt und werden den Nutzern nach dem Zufallsprinzip angezeigt. Ein Teil der Nutzer gelangt also zur ersten Version, ein anderer Teil zur zweiten.

E-Business

Nennen Sie die relevanten Indikatoren fürs A/B-Testing.

  • Conversion rate (CR)
  • Bounce rate (BR)
  • Average oder value (AOV)
  • Micro conversion rate


E-Business

Nennen Sie die sieben Ebene von performance metrics.

  1. Text Analytics (Comment, Discussion, Conversion etc.)
  2. Network Analytics (Follow-Following, Co-Comments, Co-like etc.) 
  3. Action Analytics (Like, Dislike, Share etc.) 
  4. Mobile Analytics (Events, Funnels, Revenue Analytics etc.) 
  5. Hyperlink Analytics
  6. Location Analytics (Business Data Driven or Social Media Data Driven) 
  7. Search Engine Analytics (Trending, Top Charts, Explore etc.) 

E-Business

Nennen Sie die sechs wichtigsten KPIs.

  1. Range (z.B. Anzahl der Fans, Follower und Abonnenten)
  2. Interaction rate (Prozentsatz der Fans, die sich direkt in beteiligen)
  3. Website Traffic
  4. SEO improvements (Soziale Signale werden für die Suchergebnisse von Google immer wichtiger)
  5. Sentiment (Sentiment-Analysen versuchen, die Stimmung gegenüber/zu einem Unternehmen, einer Marke oder einem Produkt in sozialen Medien zu erfassen)
  6. Conversion rate


E-Business

Was versteht man unter Affiliate Marketing?

Im Rahmen dieser Partnerschaft stellt der Websitebetreiber dem Verkäufer Werbemöglichkeiten auf seinen Seiten zur Verfügung. Diese werden vom Verkäufer mit entsprechenden Inhalten wie Banner oder Verlinkungen zu Online-Shops gefüllt, um die Zielgruppe direkt auf der Partnersite anzusprechen.

E-Business

Was ist Google Ads?

  • Werbeplattform von Google
  • Unterschiedliche Kampagnentypen
    • Suchnetzwerk-Kampagnen (AdWords/SEA)
    • Shopping-Kampagnen (Google Shopping)
    • Displaynetzwerk-Kampagnen (Banner Ads)
    • Videokampagnen (Anzeigen auf Youtube)
    • App-Kampagnen (Google Play Store)

E-Business

Was soll mit einer Website erreicht werden?

Primäre Ziele

  • Leads
  • Kontaktanfragen
  • Erstellung von Accounts/Profilen

Sekundäre Ziele

  • Newsletter Abonnements
  • Downloads
  • Produktbewertungen


E-Business

Nennen Sie die vier Tracking-Methoden aus dem Online Marketing.

  • URL Parameter
  • Pixel
  • Cookies
  • Verweisende Domain

E-Business

Nennen und erklären Sie vier Trends im Online Marketing.

  • Kurzlebige Inhalte bleiben beliebt: Storys sind authentischer und zugänglicher als normale Beiträge; kurz und fesselnd
  • Nischenplattformen wachsen: TikTok; LinkedIn
  • Video ist König: eines der attraktivsten Content-Formate, siehe TikTok
  • Entwicklung von Influencer Marketing: Zunahme von Micro-Influencer-Kampagnen, viel höhere Engagement-Raten, sind deutlich günstiger und gelten als authentischer

Sign up for free to see all flashcards and summaries for E-Business at the International School of Management

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program E-Business at the International School of Management there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to International School of Management overview page

Excel

Personal

Microeconoics

Mathematische Grundlagen

Unternehmenssteuerung

Marketing

Int. Management

Einführung BWL

ISM Excel erste Bausteinprüfung

General Management

Intercultural Management

Marketing

Digitale Wertschöpfug

Internationale Politik

Einführung BWL

Organisation

E -Business at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

eBusiness at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

business at

University of Birmingham

Business at

University of Birmingham

E Business at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Similar courses from other universities

Check out courses similar to E-Business at other universities

Back to International School of Management overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for E-Business at the International School of Management or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards