Consumer Behavior at International School Of Management | Flashcards & Summaries

Lernmaterialien für consumer behavior an der International School of Management

Greife auf kostenlose Karteikarten, Zusammenfassungen, Übungsaufgaben und Altklausuren für deinen consumer behavior Kurs an der International School of Management zu.

TESTE DEIN WISSEN
Trends 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Values that drive consumers to certain products 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Consumer Trends 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Sharing Economy, anonymity, income inequality, interconnection, blurring of gender/ ethnicity 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Perception 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Process by which sensory stimuli are selected Organizer and interpreted 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Sensory marketing 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Engages senses and affects perception judgement behavior, creation of subconscious triggers 

Expose -> attention -> interpretation 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Endowment effect 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Overvalue something because you own it 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Mere exposure 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Preference for things because they’re familiar 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Brand salience 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Degree by which a brand Is thought of/ noticed by consumers (memory - mere exposure, attention - physical intense, emotional, cognitive surprising stimuli) 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Interpretation 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Assigning meaning to sensory stimuli 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Memory 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Process of acquiring information and storing it over time to that it’s available when needed 

Sensory memory
Attention 
Short term memory 
Elaborating rehearsal 
Long term memory 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Learning 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Relatively permanent change in behavior caused by experience and ongoing process 

Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Classical conditioning 
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Unconsciously 
Associate events that happen together 
Conditioned stimuli (music) 
Conditioned response (sound -> linking the brand) 
Emotional conditioning: pairing positive stimuli with product 
Stimulus generalization: similar stimuli evoke conditioned response (line extension, packaging) 
Mere exposure effext 
Lösung ausblenden
TESTE DEIN WISSEN
Consumer behavior
Lösung anzeigen
TESTE DEIN WISSEN
Study of processes involved when individuals select purchase use dispose products 
Lösung ausblenden
  • 16799 Karteikarten
  • 331 Studierende
  • 6 Lernmaterialien

Beispielhafte Karteikarten für deinen consumer behavior Kurs an der International School of Management - von Kommilitonen auf StudySmarter erstellt!

Q:
Trends 
A:
Values that drive consumers to certain products 
Q:
Consumer Trends 
A:
Sharing Economy, anonymity, income inequality, interconnection, blurring of gender/ ethnicity 
Q:
Perception 
A:
Process by which sensory stimuli are selected Organizer and interpreted 
Q:
Sensory marketing 
A:
Engages senses and affects perception judgement behavior, creation of subconscious triggers 

Expose -> attention -> interpretation 
Q:
Endowment effect 
A:
Overvalue something because you own it 
Mehr Karteikarten anzeigen
Q:
Mere exposure 
A:
Preference for things because they’re familiar 
Q:
Brand salience 
A:
Degree by which a brand Is thought of/ noticed by consumers (memory - mere exposure, attention - physical intense, emotional, cognitive surprising stimuli) 
Q:
Interpretation 
A:
Assigning meaning to sensory stimuli 
Q:
Memory 
A:
Process of acquiring information and storing it over time to that it’s available when needed 

Sensory memory
Attention 
Short term memory 
Elaborating rehearsal 
Long term memory 
Q:
Learning 
A:
Relatively permanent change in behavior caused by experience and ongoing process 

Q:
Classical conditioning 
A:
Unconsciously 
Associate events that happen together 
Conditioned stimuli (music) 
Conditioned response (sound -> linking the brand) 
Emotional conditioning: pairing positive stimuli with product 
Stimulus generalization: similar stimuli evoke conditioned response (line extension, packaging) 
Mere exposure effext 
Q:
Consumer behavior
A:
Study of processes involved when individuals select purchase use dispose products 
consumer behavior

Erstelle und finde Lernmaterialien auf StudySmarter.

Greife kostenlos auf tausende geteilte Karteikarten, Zusammenfassungen, Altklausuren und mehr zu.

Jetzt loslegen

Das sind die beliebtesten consumer behavior Kurse im gesamten StudySmarter Universum

CH8: Consumer Behavior

TU München

Zum Kurs
Consumer Behavior

TU München

Zum Kurs
Consumer Behavior

ESCP Europe Berlin

Zum Kurs
Consumer Behavior

International School of Management

Zum Kurs

Die all-in-one Lernapp für Studierende

Greife auf Millionen geteilter Lernmaterialien der StudySmarter Community zu
Kostenlos anmelden consumer behavior
Erstelle Karteikarten und Zusammenfassungen mit den StudySmarter Tools
Kostenlos loslegen consumer behavior