Marketing at Hochschule RheinMain

Flashcards and summaries for Marketing at the Hochschule RheinMain

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Hochschule RheinMain

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Was ist das Ziel von Marketing?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Nenne die 4P

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Was ist das Ziel von Marketing?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Nenne die 4P.

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Wozu dienen die 4P?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Wie unterscheidet sich der Markt ab den 60er Jahren zum Markt davor in Bezug auf Marketing?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Was versteht man unter marktorientierter Unternehmensführung?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Was verteht man unter Marketing als integrierte, marktorientierte Führungsphilosophie?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Was versteht man unter Marketing als Unternehmensfunktion?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Wie verstehen wir Marketing als Instrument?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Was ist das strategische Dreieck?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Wie sollten Ziele formuliert sein?

Your peers in the course Marketing at the Hochschule RheinMain create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule RheinMain on StudySmarter:

Marketing

Was ist das Ziel von Marketing?

Präferenz schaffen!


USP herausarbeiten um unbewusst den Nachfrager zu beeinflussen

Marketing

Nenne die 4P

Product

Price 

Place

Promotion

Marketing

Was ist das Ziel von Marketing?

USP herausarbeiten um unbewusst den Nachfrager zu beeinflussen -> Präferenz schaffen

Marketing

Nenne die 4P.

Product - Produktpolitik

Price - Preispolitik

Place - Distributionspolitik

Promotion - Kommunikationspolitik

Marketing

Wozu dienen die 4P?

Strategisierung des Marketings

-> Marketing als Führungskonzept


Broadening des Marketings

-> Erweiterung der Anwendungsfelder des Marketins


Deepening des Maketings

-> Erweiterung um gesellschaftlihce Zieldimensionen

Marketing

Wie unterscheidet sich der Markt ab den 60er Jahren zum Markt davor in Bezug auf Marketing?

Pre 60er: Verkäufermarkt 

Ab 60er: Käufermarkt


-> Angebot übersteigt Nachfrage

-> Überflussgesellschaft statt Knappheitswirtschaft


Marketing wird zum ersten Mal notwendig, um Präferenz zu schaffen, und sich von der Konkurrenz abzugrenzen

Marketing

Was versteht man unter marktorientierter Unternehmensführung?

-> an Konsumenten gerichtete Unternehmensführung


  1. Marketing sorgt als Leitbild des Managements für sog. "Shared Values" des Unternehmens mit Konsumenten, Wettbewerbern und der Gesellschaft

  2. Marketing wird als gleichberechtigte Unternehmensfunktion angesehen 
    • Marketing
    • Ziele
    • Strategien
    • Maßnahmen
    • Kontrolle



Marketing

Was verteht man unter Marketing als integrierte, marktorientierte Führungsphilosophie?

-> Leitkonzept aller betrieblichen Funktionen

  • Unternehmen ist auf Bedürfnisse aktueller und potenzieller Kunden und Stakeholder (Aktionäre, Mitarbeiter, Kunden, Lieferanten) auszurichten


Marketing

Was versteht man unter Marketing als Unternehmensfunktion?

Marktnahme Abteilung mit spezifischen Kompetenzen (z.B. Markenführung, Marktforschung)

  • für Austauschprozesse mit Nachfragern

Marketing

Wie verstehen wir Marketing als Instrument?

Verbraucher glauben Informationen der "Wissenden" alias Firmen


Wir unterscheiden zwischen Informationsinstrumenten und Marketingpolitischen Instrumenten:


  1. Informationsinstrumente
    • Verhaltensforschung
    • Marktforschung
    • Konkurrenzforschung
    • Interne Analysen
  2. Marketingpolitische Instrumente
    • Produktpolitik
    • Preispoliti
    • Distributionspolitik
    • Kommunikationspolitik

Marketing

Was ist das strategische Dreieck?

Das strategische Dreieck beschreibt das Verhältnis von:

Kunden - Unternehmen - Wettbewerber 


*früher nur Dreieck mit Mikroumwelt, heute großes Umfeld

-> falsche Entscheidungen haben große Auswirkungen

Marketing

Wie sollten Ziele formuliert sein?

S pezifisch

M essbar

A ttraktiv

R ealistisch

T erminiert


Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Hochschule RheinMain

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Hochschule RheinMain there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Hochschule RheinMain overview page

marketing

marketing

Marketing 1

Marketing ||

Marketing 2

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Hochschule RheinMain or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login