Strategisches Marketing at Hochschule Osnabrück | Flashcards & Summaries

Strategisches Marketing at Hochschule Osnabrück

Flashcards and summaries for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Wettbewerbsorientierung

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Marketing = ?

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Verkaufsorientierung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Marketing als gleichberechtigte Unternehemnsfunktion

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Kundenorientierung

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Bedürfnis, Bedarf, nachfrage, Kauf

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Kauf vs. Konsum
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Wann ist ein Wettbewerbsvorteil vorhanden?

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Verkäufermarkt:

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Käufermarkt

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Produktionsorientierung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Technologie- und Umweltorientierung

Your peers in the course Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück on StudySmarter:

Strategisches Marketing

Wettbewerbsorientierung
- Global Marketing gewinnt an Bedeutung
- Zunahme strateg. Fragestellungen des Marketing
- Aufgabe des Markteings : strateg. Wettbewerbsvorteile gegenüber der Konkurrenz aufbauen

Strategisches Marketing

Marketing = ?
Marktorientierung Unternehemensführung

Strategisches Marketing

Verkaufsorientierung
- Sättigungserscheinung auf den Märkten
- Absatzbereich wird zum Engpassfaktor
- Marketingverständnis operativer Natur

=> Versuchen abzusetzen, was man produziert hat! 

Strategisches Marketing

Marketing als gleichberechtigte Unternehemnsfunktion
Marktorientierte Erstellung des Leistungsprogramms

Strategisches Marketing

Kundenorientierung
Bedeutet, dass Unternehmen anhand ihrer Kenntnis über deren potenziellen Kunden ein zufriedenstellendes Angebot bereitstellen, mit dem die Kundenbedürfnisse besser erfüllt werden als von der Konkurrenz und das UN gleichzeitig ihre Ziele erreicht.

Strategisches Marketing

Bedürfnis, Bedarf, nachfrage, Kauf
Bedürfnis: Startpunkt des Kaufprozesses -> Mangegefühl -> Mangelgefühl beheben

Bedarf: mit Kaufkraft ausgestattete Bedürfnisse -> Umformung von Bedürfnis in Bedarf ist individuell und abhängig von Erfahrungen

Nachfrage: bestimmter Ort/Zeit wo der Bedarf marktwirksam wird

Kauf: realisierte Nachfrage

Strategisches Marketing

Kauf vs. Konsum
Kauf -> Beschaffung: das Produkt wird gekauft
Konsum -> Ver- und/oder Gebrauch von Waren und DL durch Endverbraucher -> Unterscheidung zwischen privatem und öffentlichem Konsum

Strategisches Marketing

Wann ist ein Wettbewerbsvorteil vorhanden?
Wenn es dem UN gelingt, Kundenwünsche besser zu berücksichtigen als die Konkurrenz

Strategisches Marketing

Verkäufermarkt:
- Knappe Güter
- Nachfrage > Angebot
- Engpass d. UN: Baschaffung oder Produktion
- primäre Anstrengung des Mngmts. Auf rationelle Beschaffung oder Produktion gerichtet

Strategisches Marketing

Käufermarkt
- “Überflussgesellschaft“
- Angebot > Nachfrage
- Engpass für UN: Absatz
- primäre Anstrengung des Mngmts. auf Weckung von Nachfrage (´Marketing`) gerichtet

Strategisches Marketing

Produktionsorientierung
- Verkäufermarkt
- Nachfrage > Angebot
- Hohne Fertigungseffizienz und flächendeckendes DistributionsSystem stehen im Vordergrung

=> Produzieren so viel man kann!

Strategisches Marketing

Technologie- und Umweltorientierung

- Großer Einfluss der Informations- und Kommunikationstechnologie
-> neue Absatzkanäle: Social Media
- Umweltveränderungen führen zu einer Sensibilisierung der Gesellschaft

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Hochschule Osnabrück overview page

Strategisches Marketing

Makro (Neu)

Wirtschaftsrecht

Logistik

wirtschaftsinformatik

Logistik

Mikroökonomie

Makroökonomie

Unternehmensrechnung

Strategic Marketing at

LMU München

strategisches Marketing at

Universität Duisburg-Essen

Strategic Marketing at

FHNW - Fachhochschule Nordwestschweiz

ME 4.2 Strategische Marketingplanung at

FernUniversität in Hagen

Strategische Marketingplanung at

FernUniversität in Hagen

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Strategisches Marketing at other universities

Back to Hochschule Osnabrück overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Strategisches Marketing at the Hochschule Osnabrück or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards