Marketing im Sport at Hochschule München

Flashcards and summaries for Marketing im Sport at the Hochschule München

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing im Sport at the Hochschule München

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Wie lautet der Ablauf von Marketingmanagement?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Wie lauten die verschiedenen Schritte der Marketingstrategie? (4)

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

was Versteht man unter der operativen Planung?    

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Was versteht man unter der Umsetzung?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Welche 3 Arten der Kontrolle gibt es?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Was beinhaltet ein Marketingplan? (8)

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Welche 5 Relevanten Informationsfelder gibt es bei dem Konsumentenverhalten?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Welche 4 Begriffe fallen unter den Begriff Umwelt?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Welche 3 Begriffe fallen unter Markt?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Interne Leistungsparamenter wie Marktanteil fallen in welches Informationsfeld?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Welche 4 Wirkungen werden bei den Marketinginstrumenten analysiert?

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Welche 3 Begriffe fallen unter Marktteilnehmer?

Your peers in the course Marketing im Sport at the Hochschule München create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing im Sport at the Hochschule München on StudySmarter:

Marketing im Sport

Wie lautet der Ablauf von Marketingmanagement?
  1. Strategische Planung (Marketingstrategie)

  2. Operative Planung (Marketingmix)

  3. Umsetzung

  4. Kontrolle

Marketing im Sport

Wie lauten die verschiedenen Schritte der Marketingstrategie? (4)
  1. Marktabgrenzung

  2. Sammelt und analysiert wesentliche Informationen.

  3. Definiert die langfristigen Marketingziele

  4. langfristigen Verhaltensplan vor, mit dessen Hilfe diese Ziele erreicht werden sollen.


Marketing im Sport

was Versteht man unter der operativen Planung?    
  • Definiert konkrete Maßnahmen mit Hilfe der Marketinginstrumente.

  • Legt das Marketingbudget fest.

Marketing im Sport

Was versteht man unter der Umsetzung?

Umfasst die Tätigkeiten im Tagesgeschäft eines Marketers, die notwendig sind, um die geplanten Maßnahmen in die Tat umzusetzen (z.B. Steuerung von Agenturen, interne Koordination)

Marketing im Sport

Welche 3 Arten der Kontrolle gibt es?
  • Prozesskontrolle

  • Effektivitätskontrolle

  • Effizienzkontrollen

Marketing im Sport

Was beinhaltet ein Marketingplan? (8)
  1. Relevanter Markt / Leistungscharakterisierung

  2. . Marketingsituation

  3.  Marktsegmente

  4.  Marketingziele

  5. Marketingstrategie

  6. Marketingmaßnahmen

  7.  Marketingbudget

  8. Implementierung und Kontrolle



Marketing im Sport

Welche 5 Relevanten Informationsfelder gibt es bei dem Konsumentenverhalten?

Umwelt

Markt

Unternehmen

Marketinginstrumente

Marktteilnehmer

Marketing im Sport

Welche 4 Begriffe fallen unter den Begriff Umwelt?
  • sozio- kulturell
  • gesamtwirtschaftlich
  • technologisch
  • politisch- rechtlich

Marketing im Sport

Welche 3 Begriffe fallen unter Markt?
  • Regionen
  • Branchen
  • Strukturen

Marketing im Sport

Interne Leistungsparamenter wie Marktanteil fallen in welches Informationsfeld?
Unternehmen

Marketing im Sport

Welche 4 Wirkungen werden bei den Marketinginstrumenten analysiert?
  • Produktpolitik
  • Preispolitik
  • Distributionspolitik
  • Kommunikationspolitik

Marketing im Sport

Welche 3 Begriffe fallen unter Marktteilnehmer?
  • Konsumenten
  • Absatzmittler
  • Konkurrenten

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing im Sport at the Hochschule München

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing im Sport at the Hochschule München there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Hochschule München overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing im Sport at the Hochschule München or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback