Marketing at Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Flashcards and summaries for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Penetration vorteilhaft wenn...

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Push Strategie

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Merkmale von Markenprodukten
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Was bewirkt die Penetration-Preisstrategie?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Physische Distribution

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Ziele der Phyischen Distribution

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Marketing in Deutschland vs Amerika
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Produktdiversifikation

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Skimming

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Skimming ist vorteilhaft wenn...

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

4 P‘s mit Beispielen
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Preisdifferenzierung

Your peers in the course Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen on StudySmarter:

Marketing

Penetration vorteilhaft wenn...
  • Ausreichend Kapatizäten vorhanden sind
  • Produkt wenig innovativ
  • Preiserhöhung durchsetzbar 
  • Preis-Qualitätzusammenhang schwach sind

Marketing

Push Strategie
Produkte werden über Verkaufstellen in den Markt gebracht. Händler werden direkt angesprochen

Marketing

Merkmale von Markenprodukten
  • Einprägsames Logo
  • Hohe Wiedererkennung
  • Gleichbleibende Qualität
  • Konstante Preiserwartung der Kunden

Marketing

Was bewirkt die Penetration-Preisstrategie?
  • Aufbau einer überlegenden Martkposition
  • Reduzierung des Fehlschlags Risiko
  • Abschreckung potenzieller Konkurrenten
  • Spätere Preiserhöhung erleichtert

Marketing

Physische Distribution
Verteilung der Produkte an die Nachfrager, auch Marketing Logistik

Marketing

Ziele der Phyischen Distribution
  • Befriedigung der Nachfrager
  • Berücksichtigung des Kostengesichtspunkte

Marketing

Marketing in Deutschland vs Amerika
Deutschland = Werbeaspekt
Amerika = ganzheitliches MArketinkonzept nach dem Triadenkonzept

Marketing

Produktdiversifikation
Erweiterung des Produktsortiments um neuen Markt zu erschließen, neue Kunden zu gewinnen & bestehenden Kunden mehr Anbieten 

Marketing

Skimming
Produkt startet mit hohen Preis auf den Markt und im Laufe der Zeit sinkt der Preis

Marketing

Skimming ist vorteilhaft wenn...
  • Zielgruppe preisunempflindlich ist
  • Zukünftig keine Preiserhöhung möglich ist
  • Kurzfristig hoher Gewinn angestrebt ist
  • Markt- und Absatzentwicklung unsicher ist

Marketing

4 P‘s mit Beispielen
  • Price -> Listenpreis, Rabatt
  • Product -> Qualität, Markenname, Styling
  • Placement -> Lage des Bezugortes, Warenlogistig, Marktabdeckungsgrad
  • Promotion -> Werbung, persönlicher Verkauf, Verkaufsförderung

Marketing

Preisdifferenzierung
Für gleiche Leistung unterschiedliche Preise fordern
Kann zeitlich, räumlich, personell oder sachlich sein

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Singup Image Singup Image

E-Marketing at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

marketing 3.Sem at

Fachhochschule Vorarlberg

Marketing 1 at

IUBH Internationale Hochschule

Marketing OF at

Fachhochschule Burgenland

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards