Grundlagen des Marketings at Hochschule Bremerhaven

Flashcards and summaries for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Die Marktsegmentierung sieht ineinander heterogene und untereinander homogene Segmentierungen vor.

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Was sind Anforderungen an die Marktsegmentierung

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Was ist der relative Marktanteil

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Welche Analysen sind der Wettbewerbsanalyse zuzuordnen?

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Was sind Elemente der Branchenstrukturanalyse?

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Welche der folgenden Ziele ist kein psychologisches Maketingziel

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Qualitätssteigerung und kostensenkung stehen in einer komplementären Zielbeziehung zueinander

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Was ist nicht Bestandteil der SMART Regel

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Die BCG- Matrix eignet sich zur internen Analyse von Stärken und Schwächen

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Welche Analyse ist nicht Teil des Marketing Dreiecks

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Nach der Situationsanalyse folgt in der Marketingkonzeption die Definition der Marketing- Ziele.

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Wofür eignet sich das Marketing Dreieck?

Your peers in the course Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven on StudySmarter:

Grundlagen des Marketings

Die Marktsegmentierung sieht ineinander heterogene und untereinander homogene Segmentierungen vor.

Falsch

Grundlagen des Marketings

Was sind Anforderungen an die Marktsegmentierung

Messbarkeit

Grundlagen des Marketings

Was ist der relative Marktanteil

Der Marktanteil eines Unternehmens im Vergleich zu seinen Wettbewerbern

Grundlagen des Marketings

Welche Analysen sind der Wettbewerbsanalyse zuzuordnen?

Branchenstrukturanalyse

Grundlagen des Marketings

Was sind Elemente der Branchenstrukturanalyse?

Marktmacht der Lieferanten

Grundlagen des Marketings

Welche der folgenden Ziele ist kein psychologisches Maketingziel

Gewinn

Grundlagen des Marketings

Qualitätssteigerung und kostensenkung stehen in einer komplementären Zielbeziehung zueinander

False

Grundlagen des Marketings

Was ist nicht Bestandteil der SMART Regel

Enthusiastisch

Grundlagen des Marketings

Die BCG- Matrix eignet sich zur internen Analyse von Stärken und Schwächen

False

Grundlagen des Marketings

Welche Analyse ist nicht Teil des Marketing Dreiecks

Mitarbeiterzufriedenheit

Grundlagen des Marketings

Nach der Situationsanalyse folgt in der Marketingkonzeption die Definition der Marketing- Ziele.

True

Grundlagen des Marketings

Wofür eignet sich das Marketing Dreieck?

Zur Identifizierung von KKVs

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Hochschule Bremerhaven overview page

Produktionswirtschaftslehre

Investition & Finanzierung

Buchführung

SAP ERP

Bilanzierung

Grundlagen des Marketing at

TU Chemnitz

Grundlagen Marketing at

FernUniversität in Hagen

Grundlageen des Marketing at

Hochschule Macromedia

Marketing - Grundlagen at

IST-Hochschule für Management

Grundlagen des Marketing at

Hochschule Wismar

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Grundlagen des Marketings at other universities

Back to Hochschule Bremerhaven overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Grundlagen des Marketings at the Hochschule Bremerhaven or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login