LeLv at Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr

Flashcards and summaries for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Online Befragung

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Quantitative Befragung

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Schriftliche Befragung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

telefonische Befragung

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Aufbau Marktforschung

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Aufgaben Marktforschung

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Formen von Marktforschung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Definition Marktforschung

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Aufbau Planung (Marktforschung)

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

mündliche Befragung

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Aufbau Realistaion (Marktforschung)

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

Qualitative Befragung

Your peers in the course LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr on StudySmarter:

LeLv

Online Befragung

  • beantwortung direkt am Computer
  • erfolgt häufig im online Betrieb
  • Vorteil
    • Präsentationsvielfältigkeit
    • hohe Anwortbeeitschaft
    • Kostengünstig
    • kein Interviewer Bias
    • Zwischenauswertung möglich
  • Nachteil
    • keine Kontrolle der Repräsentativität

LeLv

Quantitative Befragung

  • Fragestellung sowie Antwortmöglichkeiten sind für alle Befragten gleich
  • große Fallzahlen zu vertretbaren Kosten
  • erhobene Daten lassen sich unmittelbar miteinander Vergleichen

LeLv

Schriftliche Befragung

  • Fragen werden schriftlich vorgelegt und schriftlih beantwortet
  • standartisierte Fragebögen werden eingesetzt
  • Vorteil
    • Kostengünstig
    • Räumlich und Zeitlich ungebunden
    • Spezielle Gruppen erreichbar
    • Anonymität
  • Nachteil
    • Problem der Rücklaufquoten
    • Identitätsprobleme
    • langer Furchführungszeitraum
    • Gefahr der Missinterpretation der Fragen
    • Mangelnde Kontrolle der Befragungssituation

LeLv

telefonische Befragung

  • Fragen werden mündlich gestellt und mündlich beantwortet
  • meist computergestützt
  • Vorteil
    • geringer Erhebungsaufwand
    • schnelle Durchfürbarkeit
    • Reduzierte Interviewer Bias
    • Kostengünstig
  • Nachteil
    • begrenzter Fragebogenumpfang
    • keine Kontrolle der Repräsentativität
    • Rücklaufquote abhängig von Fragethematik

LeLv

Aufbau Marktforschung

Charakterisierung

Martforschungsprozess

Arten der Datenerhebung

LeLv

Aufgaben Marktforschung

  • Identifikation von Chancen und Trends, sowie Risiken und Bedrohungen
  • Anregungsfunkion-> Bearbeitung neuer Produkte
  • Prognosefunktion
  • Bewertungsfunktion
  • Kontrollfunktion

LeLv

Formen von Marktforschung

  • Form der Informationsgewinnung -> Primärforschung
  • Art der Messung -> Quantitative und Qualitative Marktforschung
  • Träger Marktforschung -> Institus- und Betriebl. Marktforschung
  • Räumlicher Geltungsbereich -> Nationale/Internationale Marktforschung

LeLv

Definition Marktforschung

  • Systematische Sammlung, Verareitung und Analyse relevanter Informationen über die relevanten Märkte eines Unternehmens
  • um Managemententscheidungen zu fundieren
  • Fokus: Arbeitsmarkt

LeLv

Aufbau Planung (Marktforschung)

  1. Formulierung von Forschungsproblemen
  2. Zeit-, Organisatio- Finanzplanung
  3. Festlegung des Untersuchungsdesigns
    1. Wahl des Forschungsansatzes
    2. Festlegung von Informationsquellen und Erhebungsmethoden
    3. Festlegung des AUswahlplans
    4. Bestimmung, Messung und Skalierung der heranzuziehenden Variablen


LeLv

mündliche Befragung

  • Fragen werden mündlich gestellt und mündlich beantwortet
  • Antworten werden in schriftlicher, akustischer oder elektronischer Form festgehalten
  • Vorteil
    • hohe Erfolgsquote
    • größerer Fragebogenumpfang möglich
    • Kontrollierte Befragungssituation
    • ergänzende Beobachtung möglich
  • Nachteil
    • hohe Durhführungskosten
    • Notwendigkeit eines Interviewers
    • keine Anonymität

LeLv

Aufbau Realistaion (Marktforschung)

  • Datensammlung und Datenauswertung
    • Datenerhebung
    • Datenaufbereitung
    • Datenanalyse
    • interpretation und Präsentation der Ergebnisse

LeLv

Qualitative Befragung

  • Frage und Antwortmöglichkeiten sehr felxibel
  • Großer Aufwand-> geringe Fallzahlen
  • für explorative Forschungsansätze geeignet

Sign up for free to see all flashcards and summaries for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr overview page

Business English

Controlling

Controlling

Logistik

Grundlagen der Wirtschaftsinformatik

Managementinstrumente

LEMb at

Universität Marburg

LEMa at

Universität Marburg

LEMb at

Universität Marburg

Lemb at

Universität Marburg

LEMa at

Universität Marburg

Similar courses from other universities

Check out courses similar to LeLv at other universities

Back to Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for LeLv at the Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login