Grundlagen des Marketings at Freie Universität Berlin

Flashcards and summaries for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Wertkette

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

primäre Aktivität

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

unterstützende Aktivitäten

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Instrumente des Absatzes

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Verkäufermarkt

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Produktionsorientierung

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Käufermarkt

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Marketingorientierung

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Verkaufsorientierung

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

zentrale Bedeutung von Marketing

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Marktsegmentierung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Verhaltensorientierung

Your peers in the course Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin on StudySmarter:

Grundlagen des Marketings

Wertkette

gesamte Prozess der Wertschöpfung in einem Unternehmen mit seinen 'primären' und 'unterstützenden' Aktivitäten

Grundlagen des Marketings

primäre Aktivität

Erstellung und Vertrieb einschließlich Service von Leistungen z.B.

- Eingangslogistig, Kundendienst [...]

Grundlagen des Marketings

unterstützende Aktivitäten

Voraussetzung für die primären Aktivitäten durch Bereitstellung von Inputs, Know-How, Infrastruktur [...] schaffen. z.B.

- Beschaffung, Personalwirtschaft [...]

Grundlagen des Marketings

Instrumente des Absatzes

- Marktforschung

- Produktpolitik

- Vertriebspolitik

- Preispolitik

Grundlagen des Marketings

Verkäufermarkt

- große Nachfrage und knappe Angebot

Grundlagen des Marketings

Produktionsorientierung

- Schwerpunkt liegt bei der Entwicklung (Rationalisierung) der Produktion und der Beschaffung

- "Produzieren, soviel man kann."

Grundlagen des Marketings

Käufermarkt

- großes Angebot und geringe Nachfrage

Grundlagen des Marketings

Marketingorientierung

gleichberechtigtes Nebeneinander von Anpassung an Marktbedingungen und aktiver Beeinflussung der Marktbedingungen

- "Produzieren, was man absetzen kann."

Grundlagen des Marketings

Verkaufsorientierung

in vielen Märkten durch Sättigungserscheinigungen und Substitutionskonkurrenz die Position des Anbieter abschwächt -> besondere Anstrengungen zur Förderung des Absatzes nötig

- "Versuchen abzusetzen, was man produziert hat"

Grundlagen des Marketings

zentrale Bedeutung von Marketing

Identifizierung von Kundenwünschen

Grundlagen des Marketings

Marktsegmentierung

- potenzielle Abnehmer werden in Gruppen aufgeteilt

- für relevante Merkmale möglichst homogen

- für wirtschaftliches Agieren in Teilmärkten hinreichend groß

Grundlagen des Marketings

Verhaltensorientierung

- für Bildung dieser Gruppen [Marktsegmentierung] reichen ökonomische Merkmale nicht aus

- Zusammenwirken von ökonomische, psychologische und soziologische Faktoren

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Freie Universität Berlin overview page

Grundlagen des Marketing

Marketing Grundlagen

Grundlagen Marketing

Grundlageen des Marketing

Grundlagen des Marketing

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Grundlagen des Marketings at the Freie Universität Berlin or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login