E-Business Hambung Johannes Röhr at FOM Hochschule Für Oekonomie & Management | Flashcards & Summaries

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Lernmaterialien für E-Business Hambung Johannes Röhr an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Greife auf kostenlose Karteikarten, Zusammenfassungen, Übungsaufgaben und Altklausuren für deinen E-Business Hambung Johannes Röhr Kurs an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management zu.

TESTE DEIN WISSEN
Erklärung und Formel der Conversionrate
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Der Erfolg einer Website steht und fällt mit dem erzielten Traffic. Für die Berechnung der Conversion Rate ist die Nutzung der Unique Visitors am besten; hier zählt jeder Besucher der Website tatsächlich nur einmal; im Gegensatz zu Visits oder Impressions. Daher kann die Conversion Rate valider angegeben werden. Die Formel ist dann wie folgt:

Allgemeine Formel:
Anzahl Conversions geteilt durch die Anzahl an Unique Visitors x 100 = Conversion Rate in %.

Bei Werbung/Ads:
Anzahl Conversions geteilt durch die Anzahl Impressions = Conversion Rate in %.

Allgemein gilt bei spezifischen Angeboten (Nischen) ist die Conversionrate höher und bei einem breiten Angebots. Eine allgemein gute Conversionrate lässt sich bei 1% annehmen.
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Engagement-Rate:
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Die Engagement-Rate gibt an, wie viele Menschen, die einen Social-Media-Beitrag sehen, auch tatsächlich darauf mit Likes, Kommentaren oder Shares reagieren. So erhalten Sie bei Social-Media-Kampagnen wichtige Kennzahlen, die für die spätere Auswertung der Kampagne wichtig sind.

Formel:
Anzahl der betrachteten Reaktionen / Reichweite (Anzahl Views)
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Öffnungsrate/ Opening Rate - Formel und Erklärung
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Opening Rate
What It Is: The percentage of email recipients who open a given email.
Most email marketers are still bent over backwards trying to optimize their
subject lines for higher open rates. While this can have a positive impact --and more opens are a great thing - they really should be focused on optimizing their clickthrough rates, instead.
The fact of the matter is that open rate is actually a very misleading metric for a few reasons. Most importantly, an email is only counted as "opened" if the recipient also receives the images embedded in that message. And a large percentage of your email users likely have image-blocking enabled on their email client. This means that even if they open the email, they won't be included in your open rate, making it an inaccurate and unreliable metric for marketers, as it underreports on your true numbers.


Formel
 (total (unique) opens ÷ total recipients) x 100
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Bounce-Rate (Abbruchrate)
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What Is Bounce Rate?
Bounce Rate is defined as the percentage of visitors that leave a webpage without taking an action, such as clicking on a link, filling out a form, or making a purchase.

Bounce Rate is important for three main reasons:
  • Someone that bounces from your site (obviously) didn’t convert. So when you stop a visitor from bouncing, you can also increase your conversion rate. 
  • Bounce Rate may be used as a Google Ranking factor. In fact, one industry study found that Bounce Rate was closely correlated to first page Google rankings.
  • A high Bounce Rate lets you know that your site (or specific pages on your site) has issues with content, user experience, page layout or copywriting.
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Wie wird Performance im eBusiness gemessen?
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Gemessen durch KPIs (Key Performance Indicator):
z.B.: 
- 24-Stunden-Performance: die Zeitspanne am Tag ermitteln wo man am meistens Leute erreicht
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Was ist Cost-per-Click?
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Cost per click (CPC) is an online advertising revenue model that websites use to bill advertisers based on the number of times visitors click on a display ad attached to their sites.
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Was ist die Clickthrough rate (CTR)?
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CTR is the number of clicks that your ad receives divided by the number of times your ad is shown: clicks ÷ impressions = CTR. For example, if you had 5 clicks and 100 impressions, then your CTR would be 5%. 
- Each of your ads, listings, and keywords have their own CTRs that you can see listed in your account. 
- A high CTR is a good indication that users find your ads and listings helpful and relevant. CTR also contributes to your    keyword's expected CTR, which is a component of Ad Rank. Note that a good CTR is relative to what you're advertising and on which networks.
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Stickiness-Rate:
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Stickiness-Rate is the metric that measures the number of people that are highly engaged with a product. Highly engaged users are the ones that return from time to  time again to the platform. Founders can use this metric to show traction when they are fundraising, but, most importantly, a high stickiness is often a strong signal that people truly value the product. It can also be a clear sign that you have product-market fit (or at least are on track towards achieving it).
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Nennen Sie Vorteile eines digitalen Businesses:
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Vorteile digitales business:
- Einfach hohe Kundenreichweite aufbauen
- Kundenservice lässt sich standardisieren und vereinfachen
- Marketingkosten sind günstiger als bei physischem Geschäft
- Interaktion mit Kunden und zwischen Kunden untereinander intensivierbar
- Daten Bzw. Informationen bieten eine wertvolle Resource
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Name examples for revenue streams in the newspaper business:
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TESTE DEIN WISSEN
Existing revenue streams in the newspaper business:
- Freemium (payment for exclusive content)
- hard paywall (no free content)
- (hard, digital) single copy purchase
- pay per use (single article purchase)
- Metered model (limited number of free content, then registration and later full payment)
- subscription
- donation model
- Club membership (exclusive content)
- Dynamic Paywall ( personalized paywalls, based on profile)
- hybrid model (mix of freemium and metered model; registration as starting point)
- credit points (payment by purchased points)
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Was versteht man unter den 4c‘s
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In der Zukunftsweisen Marketingliteratur werden die vier P's durch die neuen vier C's ersetzt.

Product (Produkt) = Co-creation (Mitgestaltung) -> der Kunde darf Mitgestalten oder möchte Mitgestalten, die Wünsche des Kunden werden mit aufgenommen und berücksichtigt

Price (Preis) = Currency (Währung) -> Der Kunde fragt nicht nach dem Preis, sondern was ist mir das Produkt wert. Wie bei einer Währung bestimmt die Nachfrage darüber, welchen Preis der Kunde bekommt.

Place (Distribution) = Communal Activation (Gemeinschaftliche Aktivierung) -> Kunde will  austauschen und interaktiv dabei sein

Promotion (Kommunikation) = Conversation
(Unterhaltung) -> der Kunde möchte mitreden
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Zeigen Sie den Wandel von den alten 4 Ps auf die 4 Cs zu den 4 new Cs auf.
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4 Ps             -> 4 Cs                         -> 4 new Cs
Product       -> Customer need      -> Co-Creation
Pricing         -> Customer Cost       -> Currency
Promotion   -> Communication      -> Conversation
Place.          -> Convenience.          -> Communal activation
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Beispielhafte Karteikarten für deinen E-Business Hambung Johannes Röhr Kurs an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management - von Kommilitonen auf StudySmarter erstellt!

Q:
Erklärung und Formel der Conversionrate
A:
Der Erfolg einer Website steht und fällt mit dem erzielten Traffic. Für die Berechnung der Conversion Rate ist die Nutzung der Unique Visitors am besten; hier zählt jeder Besucher der Website tatsächlich nur einmal; im Gegensatz zu Visits oder Impressions. Daher kann die Conversion Rate valider angegeben werden. Die Formel ist dann wie folgt:

Allgemeine Formel:
Anzahl Conversions geteilt durch die Anzahl an Unique Visitors x 100 = Conversion Rate in %.

Bei Werbung/Ads:
Anzahl Conversions geteilt durch die Anzahl Impressions = Conversion Rate in %.

Allgemein gilt bei spezifischen Angeboten (Nischen) ist die Conversionrate höher und bei einem breiten Angebots. Eine allgemein gute Conversionrate lässt sich bei 1% annehmen.
Q:
Engagement-Rate:
A:
Die Engagement-Rate gibt an, wie viele Menschen, die einen Social-Media-Beitrag sehen, auch tatsächlich darauf mit Likes, Kommentaren oder Shares reagieren. So erhalten Sie bei Social-Media-Kampagnen wichtige Kennzahlen, die für die spätere Auswertung der Kampagne wichtig sind.

Formel:
Anzahl der betrachteten Reaktionen / Reichweite (Anzahl Views)
Q:
Öffnungsrate/ Opening Rate - Formel und Erklärung
A:
Opening Rate
What It Is: The percentage of email recipients who open a given email.
Most email marketers are still bent over backwards trying to optimize their
subject lines for higher open rates. While this can have a positive impact --and more opens are a great thing - they really should be focused on optimizing their clickthrough rates, instead.
The fact of the matter is that open rate is actually a very misleading metric for a few reasons. Most importantly, an email is only counted as "opened" if the recipient also receives the images embedded in that message. And a large percentage of your email users likely have image-blocking enabled on their email client. This means that even if they open the email, they won't be included in your open rate, making it an inaccurate and unreliable metric for marketers, as it underreports on your true numbers.


Formel
 (total (unique) opens ÷ total recipients) x 100
Q:
Bounce-Rate (Abbruchrate)
A:
What Is Bounce Rate?
Bounce Rate is defined as the percentage of visitors that leave a webpage without taking an action, such as clicking on a link, filling out a form, or making a purchase.

Bounce Rate is important for three main reasons:
  • Someone that bounces from your site (obviously) didn’t convert. So when you stop a visitor from bouncing, you can also increase your conversion rate. 
  • Bounce Rate may be used as a Google Ranking factor. In fact, one industry study found that Bounce Rate was closely correlated to first page Google rankings.
  • A high Bounce Rate lets you know that your site (or specific pages on your site) has issues with content, user experience, page layout or copywriting.
Q:
Wie wird Performance im eBusiness gemessen?
A:
Gemessen durch KPIs (Key Performance Indicator):
z.B.: 
- 24-Stunden-Performance: die Zeitspanne am Tag ermitteln wo man am meistens Leute erreicht
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Q:
Was ist Cost-per-Click?
A:
Cost per click (CPC) is an online advertising revenue model that websites use to bill advertisers based on the number of times visitors click on a display ad attached to their sites.
Q:
Was ist die Clickthrough rate (CTR)?
A:
CTR is the number of clicks that your ad receives divided by the number of times your ad is shown: clicks ÷ impressions = CTR. For example, if you had 5 clicks and 100 impressions, then your CTR would be 5%. 
- Each of your ads, listings, and keywords have their own CTRs that you can see listed in your account. 
- A high CTR is a good indication that users find your ads and listings helpful and relevant. CTR also contributes to your    keyword's expected CTR, which is a component of Ad Rank. Note that a good CTR is relative to what you're advertising and on which networks.
Q:
Stickiness-Rate:
A:
Stickiness-Rate is the metric that measures the number of people that are highly engaged with a product. Highly engaged users are the ones that return from time to  time again to the platform. Founders can use this metric to show traction when they are fundraising, but, most importantly, a high stickiness is often a strong signal that people truly value the product. It can also be a clear sign that you have product-market fit (or at least are on track towards achieving it).
Q:
Nennen Sie Vorteile eines digitalen Businesses:
A:
Vorteile digitales business:
- Einfach hohe Kundenreichweite aufbauen
- Kundenservice lässt sich standardisieren und vereinfachen
- Marketingkosten sind günstiger als bei physischem Geschäft
- Interaktion mit Kunden und zwischen Kunden untereinander intensivierbar
- Daten Bzw. Informationen bieten eine wertvolle Resource
Q:
Name examples for revenue streams in the newspaper business:
A:
Existing revenue streams in the newspaper business:
- Freemium (payment for exclusive content)
- hard paywall (no free content)
- (hard, digital) single copy purchase
- pay per use (single article purchase)
- Metered model (limited number of free content, then registration and later full payment)
- subscription
- donation model
- Club membership (exclusive content)
- Dynamic Paywall ( personalized paywalls, based on profile)
- hybrid model (mix of freemium and metered model; registration as starting point)
- credit points (payment by purchased points)
Q:
Was versteht man unter den 4c‘s
A:
In der Zukunftsweisen Marketingliteratur werden die vier P's durch die neuen vier C's ersetzt.

Product (Produkt) = Co-creation (Mitgestaltung) -> der Kunde darf Mitgestalten oder möchte Mitgestalten, die Wünsche des Kunden werden mit aufgenommen und berücksichtigt

Price (Preis) = Currency (Währung) -> Der Kunde fragt nicht nach dem Preis, sondern was ist mir das Produkt wert. Wie bei einer Währung bestimmt die Nachfrage darüber, welchen Preis der Kunde bekommt.

Place (Distribution) = Communal Activation (Gemeinschaftliche Aktivierung) -> Kunde will  austauschen und interaktiv dabei sein

Promotion (Kommunikation) = Conversation
(Unterhaltung) -> der Kunde möchte mitreden
Q:
Zeigen Sie den Wandel von den alten 4 Ps auf die 4 Cs zu den 4 new Cs auf.
A:
4 Ps             -> 4 Cs                         -> 4 new Cs
Product       -> Customer need      -> Co-Creation
Pricing         -> Customer Cost       -> Currency
Promotion   -> Communication      -> Conversation
Place.          -> Convenience.          -> Communal activation
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