SUK at Fachhochschule JOANNEUM

Flashcards and summaries for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course SUK at the Fachhochschule JOANNEUM

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Was sind mögliche Ziele einer Strategie?

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Die 4 Phasen der Strategie sind?

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Was sind Stakeholder?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Was ist ein Unternehmen?

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Was ist Unternehmenskommunikation?

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Was ist eine Marke?

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Wie baut man eine Marke auf?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Markenwerte

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

POE-Model / PESO-Modell

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

LinkedIn facts

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Ziele der interne Kommunikation 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

Was ist eine Strategie?

Your peers in the course SUK at the Fachhochschule JOANNEUM create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM on StudySmarter:

SUK

Was sind mögliche Ziele einer Strategie?

  • wirtschaftlicher Erfolg
  • Steigerung der Reputation
  • Reparatur des Images
  • Mehr / bessere Infos für Stakeholder
  • Zufriedenheit der MitarbeiterInnen

SUK

Die 4 Phasen der Strategie sind?

  • Awareness: Problem wird erkannt
  • Formulation: Die passende Strategie wir ausgewählt
  • Implementation: Umsetzung
  • Evaluation: Messen, was zu messen ist

SUK

Was sind Stakeholder?

Personen / Gruppen die Interesse am Erfolg des Unternehmens haben


  • KundInnen
  • Mitarbeiter
  • Anrainer 
  • Lieferanten

SUK

Was ist ein Unternehmen?

Primär natürlich eine auf wirtschaftlichen Erfolg ausgerichtete Organisation


Aber auch:

  • NGOs
  • Vereine und Verbände
  • Parteien
  • kulturelle Institutionen
  • Einzelpersonen (als Marken)

SUK

Was ist Unternehmenskommunikation?

  • Organisationskommunikation: 
    • zwischen den Mitgliedern eines Unternehmens in
      direkter Kommunikation
  • Marktkommunikation
    • Abstimmung zwischen Zulieferern, Abnehmern und Wettbewerbern 
  • Öffentlichkeitsarbeit: 
    • Integration des Unternehmens in das gesellschaftspolitische Umfeld 
    • Fokussiert auf Image und Reputation

SUK

Was ist eine Marke?

  • normatives System
  • Hilft KundInnen bie der Orientierung in unübersichtlichen Märkten
  • gibt MitarbeiterInnen, Lieferanten, Franchisenehmern etc. Handlungsanweisungen
  • war einst Erkennungszeichen (Brand), heute wesentlicher Teil des Unternehmenswertes

SUK

Wie baut man eine Marke auf?

  • Recherche des Marktumfelds
  • Positionierung
  • Festlegung von Markenwerten (das wird später für die PR noch sehr bedeutsam)
  • Corporate: Design, Identity, Behaviour, Wording, Communication
  • Markenkonzept (eventuell schreiblich als Brandbook)
  • Key Visuals, Logo, Claim, Slogan

SUK

Markenwerte

  • sind gestaltbar
  • stellen Verpflichtungen dar
  • einige Zentrale Werte statt einer großen Sammlung
    • Nivea: sanft, pflegend, vernünftig
  • keine Basics (Umweltschutz bei den Grünen muss nicht extra betont werden)
  • keine Allerweltsbegriffe (vielfältig, modern, nachhaltig)

SUK

POE-Model / PESO-Modell

  • erstmals von Nokia eingesetzt
  • unterstützt Kommunikationsplanung
  • Paid
  • Earned
  • Shared
  • Owned


SUK

LinkedIn facts

  • seit 2003 im Netz
  • weltweit 500 mio Nutzer
  • gehört zu den 20 meistbesuchten Seite
  • in Ö 1,4 mio Nutzer

SUK

Ziele der interne Kommunikation 

  • Information
  • Motivation
  • Identifikation
  • Koordination
  • Reputation
  • MitarbeiterInnen sollen Informationen nicht aus den Massenmedien erfahren
  • Allerdings sollen interne News nicht zu schnell nach außen dringen

SUK

Was ist eine Strategie?

- Geplant statt spontan

- Proaktiv statt reaktiv

- mit klarem Zweck

- mit definierten Zielen


Strategie beantwortet das "Was und Wie", aber nicht das "Wie genau?"

Sign up for free to see all flashcards and summaries for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program SUK at the Fachhochschule JOANNEUM there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Fachhochschule JOANNEUM overview page

Medientheorien und Medienkommunikation

Grundlagen der PR

Mediengeschichte

Grundlagen des Journalismus

JPR Berufe

Grundlagen PR

Grundlagen der Webtechnik

Grundlagen des Journalismus

Mediengeschichte

SU at

Universität Passau

Sucht at

SRH Hochschule für Gesundheit

SUK - 100 at

TU München

Suffixe at

Medizinische Universität Graz

SuTK at

Technische Hochschule Mittelhessen

Similar courses from other universities

Check out courses similar to SUK at other universities

Back to Fachhochschule JOANNEUM overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for SUK at the Fachhochschule JOANNEUM or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards