Marketing at Duale Hochschule Baden-Württemberg

Flashcards and summaries for Marketing in the degree program BWL - Konsumgüterhandel (dual) at Duale Hochschule Baden-Württemberg in Bad Mergentheim

CityCITY: Bad Mergentheim

CountryCOUNTRY: Germany

Your peers in the course Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Check out StudySmarter to see which learning materials your fellow students have already created. Let's go!

Your peers in the course Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Check out StudySmarter to see which learning materials your fellow students have already created. Let's go!

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marketingkommunikation

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Sozialtechnische Regeln der Kommunikation

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Lernen

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marketing-Mix

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Aufbau von Zielen und Strategien in der Pyramide (von oben nach unten)

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Instrumentalziele

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marke

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Funktionen der Marke für den Hersteller

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Markendifferenzierung durch Erlebnisorientierung

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Markenpositionierung als übergeordnetes Ziel

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Grundsatzstrategie der Markenführung

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Dachmarke

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marketing

Marketingkommunikation

persönliche vs. Massenkommunikation

Marketing

Sozialtechnische Regeln der Kommunikation
  • Aufnahme der Werbebotschaft sicherstellen
  • Kontakt zum Betrachter herstellen
  • Emotionen vermitteln
  • Kommunikation im Gedächtnis verankern

Marketing

Lernen
  • Aufbau von Wissensstrukturen
  • Dauerhafte Veränderung einer Verhaltensmöglichkeit durch Erfahrung oder Beobachtungen

Marketing

Marketing-Mix

Definition der einzelnen Schritte zur Beschreibung des ausgewählten Weges

Marketing

Aufbau von Zielen und Strategien in der Pyramide (von oben nach unten)
  1. Allgemeine Wertvorstellungen
  2. Unternehmenszweck
  3. Unternehmensziele
  4. Bereichsziele
  5. Aktionsfeldziele
  6. Instrumentalziele

Marketing

Instrumentalziele
  • Produktziele
  • Serviceziele
  • Distributionsziele
  • Preisziele
  • Kommunikationsziele

Marketing

Marke

Marken sind Vorstellungsbilder in den Köpfen der Konsumenten, die Identifikations- und Differenzierungfunktion übernehmen und das Wahlverhalten beeinflussen

Marketing

Funktionen der Marke für den Hersteller
  • Differenzierung
  • Präferenzbildung
  • Preispolitischer Spielraum
  • Risikoreduktion
  • Steigerung des Unternehmenswert

Marketing

Markendifferenzierung durch Erlebnisorientierung
  • Affektive Dimension
  • Intellektuelle Dimension
  • Sensorische Dimension
  • Verhaltensdimension

Marketing

Markenpositionierung als übergeordnetes Ziel

Eine Markenpositionierung zielt darauf ab, dass die Marke in den Augen der Zielgruppe attraktiv ist und gegenüber konkurrierenden Marken abgegrenzt und vorgezogen wird

Marketing

Grundsatzstrategie der Markenführung
  • Einzelmarkenstrategie
  • Dachmarkenstrategie
  • Familienmarkenstrategie

Marketing

Dachmarke

Als Dachmarke wird innerhalb des Marketing die übergeordnete Marke eines sogenannten Markensystems bezeichnet, die sich durch einen besonders hohen Wiedererkennungswert und in der Regel eine große Akzeptanz in der Zielgruppe auszeichnet und selbst keine eigentlichen Leistungen bewirbt

Gradient

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Singup Image Singup Image

Other courses from your degree program

For your degree program BWL - Konsumgüterhandel (dual) at the Duale Hochschule Baden-Württemberg there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Duale Hochschule Baden-Württemberg overview page

Grundlagen der Betriebwirtschaftslehre

Grundlagen der Handelsbetriebslehre

Kernelemente der internen Wertschöpfung

Finanzbuchhaltung I

Unternehmensführung

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

How it works

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback

There is nothing here for you?

No problem. Sign up for free and create flashcards and summaries for Marketing at Duale Hochschule Baden-Württemberg in record time with StudySmarter's intelligent learning tool.