Campaign Management at Duale Hochschule Baden-Württemberg

Flashcards and summaries for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Kampagnenmanagement Def.

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

KampagnenmanagerIN

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Entwicklung Kmapagne

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Prozess der Entwichlung und Beaufsichtigung einer Kampagne (6)

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Herausforderungen

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

1. Festlegung Ziele

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

2. Aufstellung Budget

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

3. Auswahl Marketingkanäle

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

4. Auswahl Agentur

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

5. Verwaltung/Überwachung

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

6. Bewertung Kampagne

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Aufbau und Funktionsweise Lead Management

Your peers in the course Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Campaign Management

Kampagnenmanagement Def.

  • leitende Funktion innerhalb des Marketing
  • Planen, Ausführen, Verfolgen, Analysieren von Marketingaktivitäten
  • mehrere Ansprachen potentieller Kunden mit gliecher Botschaft über versch. Channel
  • Ziel: Bekanntachung Produkt/U, Steigung des Absatzes

Campaign Management

KampagnenmanagerIN

  • ERfahrungen im Marketing
  • beherrscht CRM -Tools und Marekting-Automation-Tools
  • Schnittstelle Vertrieb und externe Agenturen
  • verantwortlich für Planung, Auswertung des ERfolgs
  • übernimmt Zeitplanung/Organisation für alle Kampagnenbestandteile
  • Kampagnentätigkeiten können auf Teams aufgeteilt werden

Campaign Management

Entwicklung Kmapagne

  • Erarbeitung Strategie als Basis zum ERfolg
  • Grundton abhängig von:
    • Produkt/DL
    • anvisierte ZG/Zielperson



Campaign Management

Prozess der Entwichlung und Beaufsichtigung einer Kampagne (6)

  1. Festlegung der Ziele
  2. Aufstellung Budget
  3. Bewertung und Auswahl Marketingkanäle
  4. Auswahl einer Agentur
  5. Verwaltung/Überwachung Programm
  6. Bewertung der Wirksamkeit

Campaign Management

Herausforderungen

  • Zeitmanagement
  • Informationsmanagement
  • Ergebnismanagement
  • Zielgruppenmanagement

Campaign Management

1. Festlegung Ziele

  • Bereitstellung Infos -> Markenimage aufbauen und Produktbewusstsein entwickeln
  • Ziele auf Bedürfnis des U zugeschnitten und vom Markt leistbar
  • Ziele realistisch und erreichbar und Rentabilität maximieren

Campaign Management

2. Aufstellung Budget

  • willkürliche Zahlungsmethode
  • prozentuale Zuteilung
  • Konkurrenz-Methode
  • Ziel- und Aufgabenbudgetmethode


  • höheres Budget keine Garantie für günstigere ERgebnisse
  • Erfolg abhängig von Faktoren (Qualität Inhalt, Personalisierung, Zuschnitt auf ZG, gewählte Methode)

Campaign Management

3. Auswahl Marketingkanäle

  • abhängig von ZG und deren Verhalten mit NUtzung einzelner Medien
  • Online- und Offline-Bestandteile
  • Offline Einsatz abhängig von Budget

Campaign Management

4. Auswahl Agentur

  • Agenturen bei Ressourcenknappheit
  • oft Stammagenturen
  • gutes Briefing notwendig
  • für einzelne Assets oder ganze Kampagne

Campaign Management

5. Verwaltung/Überwachung

  • CRM-Systeme:
    • je mehr Daten, desto individueller kann Ansprache gestaltet werden
    • ERfassung von bevorzugten Kanälen der Kunden
    • Ableitung ganzer ZG
  • Newsletter:
    • nur interessierte Kunden
    • Infos an ZG angepasst
    • Steuerung durch Individualisierung
    • persönliche Ansprache
    • kostenlose Produkte an Abonnenten
  • Multichannel-Automatisierung
    • E-Mail, Social Media, Suchmaschinenmarketing, Pay-per-click, Google Adwords, Live-Chats

Campaign Management

6. Bewertung Kampagne

Erfolgsmessung durch Lead Management

  • Lead generieren und betreuen, sodass sie sich für Produkt entscheiden
  • je nach Lead, richtigen Kanal wählen, um Interesse zu steigern und ans U zu binden
  • Lead Management als Info wie effizien Marketing ist

Campaign Management

Aufbau und Funktionsweise Lead Management

  • Ziele definieren 
  • Lead-Generierung durch Kampagnenmechanismus
  • Kundendaten sammeln und aufbereiten
  • Auswertung Dateb: ABC Kunden
  • Übergabe der Daten
  • persönlicher Kontakt zum Kunden

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Duale Hochschule Baden-Württemberg overview page

VM Thali

VWL - Geld und Währung

Englisch: Culture

VM - CSR Reuter

Handels- und Gesellschaftrecht

Veranstaltungsproduktion: Sicherheit

VM Agiles Managament

Tourismus DL

Social Media

Kongressorganisation

Verteilung in das Veranstaltungsmanagement / Schröer

BWL Grundlagen | Semblat

Bilanz - Stricker

Special mündliche Klausurfragen

Geld&Währung - Thalmeier

Finanzierung& Investition

4_Betriebliche Personalarbeit

MKE Redich

MKE Semblat

Marketing

1_Grundlagen des VA-Managements | Redlich

2_Statistik_Lichti

Eventpsychologie - Ronft und Maertins

Kulturmanagement_Verein + Stiftung

Zusammenfassung

Management at

Universität Mannheim

Management at

Universität Graz

Management at

Justus-Liebig-Universität Gießen

Case Management at

Hochschule Osnabrück

management at

Universität Jena

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Campaign Management at other universities

Back to Duale Hochschule Baden-Württemberg overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Campaign Management at the Duale Hochschule Baden-Württemberg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards