Sozio-Marketing at Design Akademie Berlin

Flashcards and summaries for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Nenne 7 Beispiele von "Wicked Problems".

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Wie definiert man Social Marketing?

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Wer sind Shareholder?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Was ist der "Social Impact"?

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Wodurch finanziert sich Social Marketing?

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Was steckt hinter "geplanter Obsoleszenz"?

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Was bedeutet "gefühlte Obsoleszenz"?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Welche zwei Konkurrenten hat das Sozio-Marketing?

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Was triggert die "gefühlte Obsoleszenz" zusätzlich?

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

An welche 4 Bereiche von ZG kann man sich wenden, um eine freiwillige und unfreiwillige Verhaltensänderung zu erreichen?

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

An welche 4 Bereiche von ZG kann man sich wenden, um eine freiwillige und unfreiwillige Verhaltensänderung zu erreichen?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

An welche 4 Bereiche von ZG kann man sich wenden, um eine freiwillige und unfreiwillige Verhaltensänderung zu erreichen?

Your peers in the course Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin on StudySmarter:

Sozio-Marketing

Nenne 7 Beispiele von "Wicked Problems".
Überkonsum, Klimawandel, Tabakbenutzung, Malaria, Armut, Fettleibigkeit, Rassismus

Sozio-Marketing

Wie definiert man Social Marketing?
Social Marketing ist eine systematische Annäherung daran, über die Wicked Problems der Welt nachzudenken und sie zu lösen.

Sozio-Marketing

Wer sind Shareholder?
Anteilseigner, Aktionäre eines Unternehmens

Sozio-Marketing

Was ist der "Social Impact"?
Optimierung von Verhalten, Einstellung, oder Krankheitsbekämpfung zum Wohl der Gesellschaft oder des Einzelnen => No Return of Investment

Sozio-Marketing

Wodurch finanziert sich Social Marketing?
Durch Subventionierung, Spenden oder Crowdfunding

Sozio-Marketing

Was steckt hinter "geplanter Obsoleszenz"?
Sollbruchstellen, die den Konsum fördern

Sozio-Marketing

Was bedeutet "gefühlte Obsoleszenz"?
Man hat das Gefühl, stets das neuste Produkt besitzen zu müssen (Beispiel Handy, Kleidung)

Sozio-Marketing

Welche zwei Konkurrenten hat das Sozio-Marketing?
1. Die Industrie mit derselben ZG wie das Sozio-Marketing 2. Die Gewohnheit der Menschen aus der ZG

Sozio-Marketing

Was triggert die "gefühlte Obsoleszenz" zusätzlich?
Künstlich ins Leben gerufene Ereignisse/ Feiertage wie Halloween oder der Black Friday

Sozio-Marketing

An welche 4 Bereiche von ZG kann man sich wenden, um eine freiwillige und unfreiwillige Verhaltensänderung zu erreichen?
Voluntary: People Involuntary: Product => Place => Politics (Beispiel Ernährung Schulkinder: gesunde Nahrungsmittel => nur das als Angebot in der Schulcafeteria) Alle 4 Bereiche stellen ZG dar, an die man sich gezielt wenden kann zur Lösung von Wicked Problems. Die Erweiterung durch beide Varianten schafft viel mehr Möglichkeiten der Lösung von Wicked Problems.

Sozio-Marketing

An welche 4 Bereiche von ZG kann man sich wenden, um eine freiwillige und unfreiwillige Verhaltensänderung zu erreichen?
Voluntary: People Involuntary: Product => Place => Politics (Beispiel Ernährung Schulkinder: gesunde Nahrungsmittel => nur das als Angebot in der Schulcafeteria) Alle 4 Bereiche stellen ZG dar, an die man sich gezielt wenden kann zur Lösung von Wicked Problems. Die Erweiterung durch beide Varianten schafft viel mehr Möglichkeiten der Lösung von Wicked Problems.

Sozio-Marketing

An welche 4 Bereiche von ZG kann man sich wenden, um eine freiwillige und unfreiwillige Verhaltensänderung zu erreichen?
Voluntary: People Involuntary: Product => Place => Politics (Beispiel Ernährung Schulkinder: gesunde Nahrungsmittel => nur das als Angebot in der Schulcafeteria) Alle 4 Bereiche stellen ZG dar, an die man sich gezielt wenden kann zur Lösung von Wicked Problems. Die Erweiterung durch beide Varianten schafft viel mehr Möglichkeiten der Lösung von Wicked Problems.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Design Akademie Berlin overview page

Unternehmenskommunikation

Marketing at

TU München

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Marketing at

Universität Greifswald

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing at

Duale Hochschule Baden-Württemberg

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Sozio-Marketing at other universities

Back to Design Akademie Berlin overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Sozio-Marketing at the Design Akademie Berlin or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards