MKG23 at AKAD Hochschule Stuttgart

Flashcards and summaries for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Instrumente von Marketing

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Vorteile Kundenzufriedenheit & langfristiger Kundenbeziehungen

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Wie entsteht Kundenzufriedenheit?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Verschiedene Grundtypen von Kaufentscheidungen

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Einflussfaktoren auf Kaufentscheidungen von Konsumenten

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Arten des Kaufverhaltens von Konsumenten

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Phasen des Kaufprozesses
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Einflussgrößen auf Kaufentscheidungen von Organisationen 

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Ziel und Aufgabe von Marketingforschung

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Formen der Marketingforschung

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Erhebungsmethoden der Primärforschung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

Wie haben sich Märkte entwickelt?

Your peers in the course MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart on StudySmarter:

MKG23

Instrumente von Marketing
  • Upstream-Marketing
  • Relationship Marketing
  • Corporate Social Responsibilitiy (CSR)

MKG23

Vorteile Kundenzufriedenheit & langfristiger Kundenbeziehungen
  • Ersatz- & Folgekäufe/ Cross-Selling
  • reduzierte Kosten
  • Mund-zu-Mund-Werbung
  • Verminderte Preissensibilität

MKG23

Wie entsteht Kundenzufriedenheit?

Durch Vergleich der wahrgenommenen Leistung (nach Kauf) mit den Erwartungen vor dem Kauf

MKG23

Verschiedene Grundtypen von Kaufentscheidungen
  • Individuelle Konsumenten
  • Einkaufsgruppen in Unternehmen

MKG23

Einflussfaktoren auf Kaufentscheidungen von Konsumenten
  • Äußere Einflussfaktoren
  • Innere Einflussfaktoren (Intrapersonale & Interpersonale Bestimmungsfaktoren) 

MKG23

Arten des Kaufverhaltens von Konsumenten
  • Komplexes Kaufverhalten
  • Dissonanzminderndes Kaufverhalten
  • Abwechslung suchendes Kaufverhalten
  • Habituelles Kaufverhalten

MKG23

Phasen des Kaufprozesses
1. Problem/ Bedürfnis erkennen
2. Informationen suchen ( Choice Set)
3. Alternativen bewerten 
4. Kaufentscheidung
5. Verhalten nach dem Kauf

MKG23

Einflussgrößen auf Kaufentscheidungen von Organisationen 

  • Beschaffungsprozess 
  • Umwelt
  • Buying Center
  • Kauftyp 
  • Organisation
  • Selling Center

MKG23

Ziel und Aufgabe von Marketingforschung
  • Ziel: Kundenbedürfnisse erkennen, Kundenprobleme verstehen und diese besser lösen als Konkurrenz
  • Aufgabe: Infos über Absatzmärkte und die Wirkungen absatzpolitischer Instrumente gewinnen und auswerten

MKG23

Formen der Marketingforschung
  • Nach der Art des Untersuchungobjektes (Ökoskopische & Demoskopische Marketingforschung)
  • Nach dem Bezugszeitraum (Marktanalyse & Marktbeobachtung)
  • Nach der Methode der Informationsgewinnung (Sekundär- & Primärforschung

MKG23

Erhebungsmethoden der Primärforschung
  • Befragung
  • Beobachtung
  • Experiment
  • Panel

MKG23

Wie haben sich Märkte entwickelt?
Vom Verkäufer- zum Käufermarkt (Nachfrageseite überwiegt der Angebotsseite)

Sign up for free to see all flashcards and summaries for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to AKAD Hochschule Stuttgart overview page

BWL25

MKG20 at

AKAD Hochschule Stuttgart

MKG22 at

AKAD Hochschule Stuttgart

MKG at

Universität Tübingen

MKG at

Universität Halle-Wittenberg

MKON at

Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg

Similar courses from other universities

Check out courses similar to MKG23 at other universities

Back to AKAD Hochschule Stuttgart overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for MKG23 at the AKAD Hochschule Stuttgart or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards